• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare la06
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 278
L

la06

Tänkte bara höra hur många det är som äger ett hyfsat fräscht TR och om ni använder det ngn gång??
Har aldrig ägt ngt hittills under mina 22år, men funderar på att skaffa ett "för agtt de kan vara bra att ha":angel::D

Sv: Tr

jag äger :angel:

men jag använder det just nu i utbildningssyfte, men det kan ju komma till användning senare.

Jag har alltid fräscha TR, det känns som en hit att ha koll på ev ändringar och nyordningar. Tex vänta-ändringen i hoppning i år och när man ändrade från 60 till 45 sek eller när vägran blev 4 fel istf 3 osv osv i all oändlighet. Vad gäller ft-TR är det ett plus att ha koll på poängberäkning (som ändrats hit och dit) och utrustning.

tja!

Vi försöker ju att ha de senaste upplagorna på klubben, men så i år kände jag att det var dax att skaffa en egen uppsättning... Tycker det är jättepraktiskt men... så är jag ju med och ansvarar för alla tävlingar på klubben så man bör ju hålla sig uppdaterad av rent praktiska skäl.

Jag har alltid haft TR när jag har tävlat - och läst dem noga. När man skaffar licens så förbinder man sig ju att känna till reglerna. Dessutom har jag tävlat i körning, där är det jättelätt att bli diskad om man inte kan reglerna in i minsta detalj.

Jag har de senaste utgivna TR i hoppning, fälttävlan och allmänna bestämmelser. Ändringarna brukar jag printa ut från SvRF:s hemsida och lägga in i mina TR. TR för dressyr har inte jag men Jennifer som tävlar Cinna har ett och det räcker ju gott. (Hon har alla de TR som jag har också, köpte TR-paketet från SvRF.)
Jag bläddrar i mina TR iaf några gånger i veckan. Det är så många här på Buke som skriver felaktigheter och då brukar jag citera ur TR.

Jag gillar regler och att ha koll på dem. Jag vill veta vad mina rättigheter och skyldigheter är och kunna påpeka eventuella felaktigheter på tävlingar. Brukar plocka med mig TR I och resp. gren-TR på tävlingar bara för att.

Jag har alltid det senaste, men nu väntar jag stakt på nästa års nyutgåva istället för alla ändringar vid sidan om.

Jag tävlar ju nästan bara hoppning och har gjort det sen jag var liten och tycker att jag klarat mig bra utan, men funderar ändå på att skaffa ett för de har ju hänt en del sen jag tog grönt kort och de kan ju va svårt att ha allt i huvudet.:p
Men tror att det skulle komma ett nytt i hoppningen nästa år?? Frågan är om man lika gärna ska vänta tills dess?? Vad hade ni gjort??
:confused:

Som jag skrev, jag har TR I, III och IV. Alltså allmänna, hoppning och fälttävlan. Jennifer har TR I-IV, alltså dressyr också.

Jag skulle nog vänta till nästa år om det så att det kommer nya då. (Vilket borde göra iaf i allmänna och hoppning.)

Enligt SvRF så ska det iallafall komma nytt TR III nästa år.

Jag tävlar inte så mycket nu så jag har inget nytt. Har ett FT från 01 (?) eller något, men de andra lånar jag från klubben om det skulle behövas. De är dock lika gamla.

Skulle jag tävla mer seriöst och oftare skulle jag garanterat skaffa mig ett.

*kl*
var köper man TR ?
har bara sett på ridsportsföbundets hemsida.. och ska köpa, men sedan vet jag inte riktigt vilken man ska köpa... :/ råd ?

jag har aktuella, dock grymt kladdiga såna efter alla ändringar. Så jag vill verkligen ha nya nu! Det var ju tänkt att det skulle komma nya i år, men tydligen inte... så vi får väl se när de behagar uppdatera.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: Blyger
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 305
Senast: Iamia
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 585
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31