Träckprov

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Happy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 888
H

Happy

Har bestämt mig för att göra ett träckprov på min pålle, men har lite frågor jag hoppas få svar på här! Hur går det till att göra ett träckprov, var skickar man det, hur lång tid tar det innan man får svar, kostnad, mm?

Min häst har stått hela vintern ihop med en annan häst, dom är 2 i stallet, kan man skicka deras prov ihop? Dom borde väl ha samma maskar, eller?

Tacksam för maskhjälp! :)

Det är hur de gick i somras som spelar in. Under vintern blir de inte smittade. Men visst kan ni ta ett gemensamt prov, dock skulle jag hellre lägga lite mer pengar på att ta individuella prov.

Du kan läsa mer här om priser och annat.

Tack för länken! Jättebra! :bow:

Nu undrar jag vilken sorts prov jag ska ta?!? :confused:
(Vi tar individuella prov)

Prov 501 ska du ha (195:-/st)...men vill du ha med bandmasken ska du ta prov nr 504 (305:-/st). Prover 500 är samlingsprover.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 181
Senast: Mint
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 421
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 928
Senast: Redfox
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka