Tråd för positiva nyhetsrapporteringar

Rosett

Trådstartare
Det är så mycket negativt i nyhetsrapporteringarna och tidningar så jag tänkte att vi kan ha en tråd för endast positiva nyheter. :up:

Skriv vad nyheten handlar om och var du hittat den.

Här är ett reportage om en tjej som flydde från Ukraina och 9 månader senare pratar svenska och har blivit invald i ungdomsfullmäktige i Göteborg.
Hon berättar att hon vill använda erfarenheterna om demokrati hon får i ungdomsfullmäktige till att sedan hjälpa till att bygga upp Ukraina igen.
Hon verkar vara en klok tjej.

https://svt.se/nyheter/lokalt/vast/...aina-valdes-in-i-goteborgs-ungdomsfullmaktige
 
Det är så mycket negativt i nyhetsrapporteringarna och tidningar så jag tänkte att vi kan ha en tråd för endast positiva nyheter. :up:

Skriv vad nyheten handlar om och var du hittat den.

Här är ett reportage om en tjej som flydde från Ukraina och 9 månader senare pratar svenska och har blivit invald i ungdomsfullmäktige i Göteborg.
Hon berättar att hon vill använda erfarenheterna om demokrati hon får i ungdomsfullmäktige till att sedan hjälpa till att bygga upp Ukraina igen.
Hon verkar vara en klok tjej.

https://svt.se/nyheter/lokalt/vast/...aina-valdes-in-i-goteborgs-ungdomsfullmaktige
Inte nyhet kanske men Disneyfilmen jag såg igår. Go kille som huvudperson, lite far son psykologi, jättesöt kille han var kär i, en flock kompetenta kvinnor i bakgrunden. Miljöfokus :)

En annorlunda värld.

(tro inte på betygen den fått på internetsiter, folk är jättesura över kompetenta kvinnor och olikfärgade äktenskap och kärleksdelen och såklart miljögrejen.)
 
Inslag på SVT Nyheter/Skåne idag:
"Bostadsbrist för Skånes växande storkstam"
Det kan ju låta som en tråkig nyhet, men det är precis tvärtom :). Det betyder att antalet frihäckande storkar blir fler och fler och därför behöver fler lämpliga boplatser. Nu anläggs det nya våtmarker utanför Lund (Södra Sandby), och då passar man på att sätta upp nya boplattformar till storkarna.

Jag har själv varit storkmatare i Storkprojektets regi i flera år, hjälpt till att fodra hägnuppfödda storkungar med småfisk och sett dem släppas ut i friheten för vidare färd söderöver. Förhoppningsvis återkommer de tre-fyra år senare för att häcka som frilevande!
_20180621_093956.JPG
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp