Bukefalos 28 år!

Tråd som försvann

Forest Autumn

Trådstartare
Igår kväll försvann en tråd från hästvårdssidan.
Jag undrar helt enkelt varför den togs bort just igårkväll eller undernatten till idag?

Det var en tråd om hovar och jag minns inte vad den hette. Däremot så har jag ett ganska tydligt minne av hur diskussionerna gick i tråden. Eller jag kanske snarare ska påstå att det blev inte mycket till seriösa diskussioner eftersom minst en användare i stort sett enbart var oförskämd och skrev tråkiga, obegripliga oförskämda inlägg i stället för att svara på sakfrågan. Detta var definitivt inte första gången och uppenbarligen inte sista gången heller som något sådant händer på detta forum. Dvs att en ts startar en tråd för att diskutera ett hästvårdsproblem och då mest blir tråkigt bemött, oftast av en och samma användare. Efter ett tag ger sig fler användare in med tråkiga kommentarer. Detta leder till att det blir tyvärr inga seriösa diskussioner utan endast någon slags sandlåde slagsmål.

När jag gick med i detta forum så var det en hel del aktiva användare som var mycket kunniga inom ämnesområdet, en del av dem hade långa utbildningar inom hästvård och likande och andra hade stora kunskaper av andra anledningar. Diskussionerna var många ggr på hög nivå och mycket givande. Så är det inte längre och jag vill nog påstå att en av anledningarna är att några få tillåts att förstöra för mycket. Jag förstår inte varför man inte tar vara på den möjlighet till fördjupad hästkunskap som detta forumet skulle kunna innebära för den hästägare som vill lära sig mer. Varför tillåts dessa trista kommentarer?

Det sista inlägget (av dem som jag hann läsa) skrevs av en av de som har mkt goda hästkunskaper. Denna person hade tröttnat på den tråkiga stämningen av samma anledning som jag har beskrivit här. Jag har lärt mig mkt gnm att läsa inlägg från denna användare och från andra. Jag vill nog påstå att min ponny hade säkert inte levt idag om jag inte hade hittat hit för snart sex år sedan.

Var det senaste inlägget i ovan nämnda tråd för obekvämt för er moderatorer? Var det därför tråden togs bort?

Jag kan bara tolka det så. Det finns naturligtvis tusen möjligheter till bortförklaringar som att det hörde inte dit osv, tråden hade blivit gammal osv. Det är inte det svar jag vill ha utan en förklaring.
 
Senast ändrad:
Sv: Tråd som försvann

Jag förstår det men jag kommer tyvärr inte ihåg vad den hette och nu är den väl helt försvunnen.

Det är inte den du länkar till. Det är däremot ytterligare ett exempel på i stort sett samma sak dvs det är det jag menar.

Dessa ständigt återkommande tråkiga kommentarer har i alla fall nästan helt fått mig att avstå från att skriva något. Nu inser jag naturligtvis att detta forum klarar sig lika bra utan mina inlägg (och säkert bättre eftersom flera av dem den senaste tiden till stor del har gått ut på att protestera mot den avveckling av seriösa trådar som har skett de senaste månaderna.

Men det är ju inte jag som ska bestämma vilken typ av inlägg som ska skrivas (och med tanke på tråden du länkar till, kanske ingen annan heller).
 
Sv: Tråd som försvann

OK och då kommer tråden bland de äldre trådarna när man öppnar sidan och jag förstår att jag inte hittade den.
Nu tyckte jag att innehållet i inlägget verkligen hade med tråden att göra. Det är ju en mer allmän tråd och den har tillåtits att vara det i massor av inlägg.

Men i så fall så är det många inlägg som bör rensas i trådarna. Eller också så är det än en gång bara vissa användare som öppet får kritisera vad som skrivs i vilken tråd.

Men jag har fått svar på min fråga och tackar för det.
 
Sv: Tråd som försvann

Jag tycker det vore fruktansvärt synd om du slutade skriva dina kloka inlägg. Hade jag inte fått hjälp av dig när läget var kritiskt för vår arab så vet jag inte om han hade levt idag. Jag är dig evigt tacksam för att du delade med dig av din stora kunskap och jag hoppas att fler än jag får nytta av den, nu men även i framtiden. Så snälla, sluta inte skriv. Fortsätt sprid din kunskap så att fler hästar kan räddas och kanske några kan räddas ifrån att bli sjuka alls.
 
Sv: Tråd som försvann

Lite då och nu inkommer det ju synpunkter på tråden, jag vill minnas att en användare pekade speciellt på en annan användare och ansåg att denne skrev inlägg som inte hade med tråden att göra. Det här inlägget som togs bort nu var ett inlägg av mer personlig karaktär och här kan jag tycka att PM funktionen hade varit bättre.
 

Liknande trådar

Bukefalos Ignorerafunktionen finns ju av en anledning, och de flesta gånger en använder den så vill en ju inte se inlägg av en viss användare. Har...
2
Svar
23
· Visningar
3 997
Bukefalos Jag tar nu steget från att vara smygläsare till att skapa en egen användare (10 år senare, hej!) men är lite osäker på hur jag bäst...
Svar
4
· Visningar
940
Bukefalos Med tanke på den senaste tidens turbulens på Buke känns det ganska nödvändigt med en uppdatering av FAQ och regler. Vill mod/Gunnar...
Svar
19
· Visningar
2 725
Senast: SiZo
·
Bukefalos Många, jag också, anser att det är positivt med trådar som har bra informativa rubriker som gör att man snabbt och lätt hittar ämnen som...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp