Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sjukt snyggt!Aldrig går det som man har tänkt sig... Hade planer på att rida i DIV2-laget i höstas och därmed debutera LA, men hästen fick en inflammation i bakknät och det blev vila 1,5 månad och 6 veckors igångsättning. Hon kändes superfin vid igångsättningen, men ett tag senare såg hon ofräsch ut på ena frambenet när jag longerade, dock kändes hon väldigt fin att rida. Veterinären hittade inget fel, vi både röntgade och ultraljudade. Veterinären trodde att orenheten kom av att hästen är så rörlig och behöver bygga upp ännu mer styrka för att kunna balansera sig, så jag fick börja rida igen. Sedan pajade mitt "bakknä" så sista gången jag red var på nyårsafton, och därefter var det min tur att röntgas och sprutas med kortison. Som tur är så har jag världens bästa medryttare som har hjälpt mig att hålla igång hästen. Men igår var det äntligen dags för mig att sitta upp igen.Vi joggade lite lätt i ridhuset och hästen kändes pigg och glad. Det är tur att hon är så otroligt snäll med sin gamla människa, hon stod som ett ljus när jag försökte kravla av utan att knät skulle göra för mycket ont; smidig som ett kassaskåp.
För att fira att vi är igång igen så beställde jag ett egendesignat pannband som ska invigas ikväll. Allt som kan firas med ny (rosa) utrustning måste firas...
Visa bifogad fil 162196
Klart du ska beställa ett, det finns massor med färger och pärlor att välja mellan.Sjukt snyggt!
Jag älskar saker med döskaller, kanske vissa som tycker sånt är "trashy" men emo-teenage-chick inside me kommer aldrig dö! (jag har även en sortering med döskaller hemma då jag är lite av en horror/witchy/goth fantast med). nästan så man blev sugen på ett sånt pannband medrosa och svart
![]()
Ja bara prislappen som gjort jag inte beställdKlart du ska beställa ett, det finns massor med färger och pärlor att välja mellan.Och kvaliteten på lädret kändes jättebra. På tal om döskallar; har du sett Gazparas ridbyxor mm?
![]()
Måste köpa ettAldrig går det som man har tänkt sig... Hade planer på att rida i DIV2-laget i höstas och därmed debutera LA, men hästen fick en inflammation i bakknät och det blev vila 1,5 månad och 6 veckors igångsättning. Hon kändes superfin vid igångsättningen, men ett tag senare såg hon ofräsch ut på ena frambenet när jag longerade, dock kändes hon väldigt fin att rida. Veterinären hittade inget fel, vi både röntgade och ultraljudade. Veterinären trodde att orenheten kom av att hästen är så rörlig och behöver bygga upp ännu mer styrka för att kunna balansera sig, så jag fick börja rida igen. Sedan pajade mitt "bakknä" så sista gången jag red var på nyårsafton, och därefter var det min tur att röntgas och sprutas med kortison. Som tur är så har jag världens bästa medryttare som har hjälpt mig att hålla igång hästen. Men igår var det äntligen dags för mig att sitta upp igen.Vi joggade lite lätt i ridhuset och hästen kändes pigg och glad. Det är tur att hon är så otroligt snäll med sin gamla människa, hon stod som ett ljus när jag försökte kravla av utan att knät skulle göra för mycket ont; smidig som ett kassaskåp.
För att fira att vi är igång igen så beställde jag ett egendesignat pannband som ska invigas ikväll. Allt som kan firas med ny (rosa) utrustning måste firas...
Visa bifogad fil 162196
Dom har halva priset i hela butiken nu!Ja bara prislappen som gjort jag inte beställd![]()
Vet du vilken butik det är? Annars kan du pm:a mig.Måste köpa ett![]()
Jag hittade på detVet du vilken butik det är? Annars kan du pm:a mig.![]()
Ni är så välkomna!Hej hallåNy här och letar trådar som passar mig. Har en 10 årig PRE-dam som har bott hos mig sen hon var 1 år.
Vi har tävlat dressyr på LA-nivå och nu övar vi på byten för att kunna ta ett kliv in i MSV. Jag har pausat tävlandet ett tag både för min egen skull men även för hennes, för att bygga styrka, rida i grimma och lattja i skogen och rensa hjärnan för tillfället. Har nämligen varit sjukskriven i 15 månader efter att ha gått in i väggen. Jobbar 75 % nu och om två veckor stiger jag på 100 % igen. Jättespännande! Min dam och jag ville mest kika in här och säga hejVisa bifogad fil 167171
en sån skulle aldrig passa på min, blir alledeles för lång och hade legat på länden. Min är 162 men kort i ryggen.Till min pre har jag en bates, isabell werth. Den ligger bra, men hade nog kunnat hitta nån som ligger bättre om jag ansträngt mig. Han är rund om både rygg och manke. Normal anläggningsyta för nån på 160. Har det bredaste koppjärnet i. Har bytt ut till ullstoppning istället för luft.
Min är ett sto, spolformad med lite svängd rygg som blir rakare vid rörelse. Jag hade en wow sadel men den passade inte i längden. Nu har jag bomlös sadel, Ghost och en Iconic som hoppsadel.Hej! Hittade denna tråden och har själv en 4 årig Lusitanokorsning. Vi bor i högt uppe i Norrland och har 35 mil till närmsta hästaffär och sadelutprovare kommer upp enstaka gång om året. Jag undrar vad ni i tråden har för sadlar till era kortryggade iberiska hästar, då gärna förslag på hopp-/allroundsadlar.
Ja min budget är nog absolut max 30.000 kr. Helst upp till 20.000. Man ska ha tur och hitta begagnade exemplar som är rätt och passar.en sån skulle aldrig passa på min, blir alledeles för lång och hade legat på länden. Min är 162 men kort i ryggen.
Vi har en X-D2 K Free D Prestige, men prislappen är rätt saftig för en sån. Vi hade valet att köpa en sån eller en Amerigo Pasubio typ. Vi provade mååånga olika sadlar. Blandt annat Amerigo DJ och liknande, men passade inte alls min.