Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite lätt inspirerad av den här tråden så försökte jag distrahera mig genom att måla lite idag, det var hundra år sedan sist. Har dock aldrig lärt mig speciellt mycket om teknik osv, och aldrig kommit förbi "ok bild av en tolvåring-stadiet" men håller mig till min vana trogen till söta djur eller kvinnokroppar. Kommer dock inte visa mitt första försök här med tanke på att jag inledde med ett halvdant försök till ett naket självporträtt i akvarell, haha.
 
Men åhhh tjoho! Då är du ju pudelexpert ju! :D Din pudel kommer nåt helt andra höjder eftersom du redan har spetskompetens på området!

Jotack, jag har ju ändå tittat på madamen i 10,5 år så NOG FAN ska jag lyckas med detta? :nailbiting: :D

Svårast är att välja i vilket frisyrstadie jag ska måla av henne...
Klippt, vilket ger ett mer nätt och förnämt ansikte med lite mer prydligt fluff, eller hennes nuvarande mer bastanta look med otämjt fluff och lockar åt alla håll.. Kanske nästan måste göra båda? Och hänga sida vid sida ovanför hennes bädd :idea:
 
Jotack, jag har ju ändå tittat på madamen i 10,5 år så NOG FAN ska jag lyckas med detta? :nailbiting: :D

Svårast är att välja i vilket frisyrstadie jag ska måla av henne...
Klippt, vilket ger ett mer nätt och förnämt ansikte med lite mer prydligt fluff, eller hennes nuvarande mer bastanta look med otämjt fluff och lockar åt alla håll.. Kanske nästan måste göra båda? Och hänga sida vid sida ovanför hennes bädd :idea:

Ja gör ett par-porträtt! Före och efter frisören! :D
 
Det värsta är ju att det är en massa saker man inte testat här i livet. Tänk om man helt plötsligt skulle vara en talang på typ balett? Ok, nä troligen inte ;) :angel: Men alltså man BORDE ju testa sig igenom ALLT för säkerhetsskull tänker jag! :D
Haha, dansade lite lite balett när jag var 19. Det... var ganska deprimerande med en vuxen, klumpig kropp som gjorde nybörjarövningar som yngre barn klarade lite smidigare. Men är ändå lite sugen på att göra det igen! :D
 
Haha, dansade lite lite balett när jag var 19. Det... var ganska deprimerande med en vuxen, klumpig kropp som gjorde nybörjarövningar som yngre barn klarade lite smidigare. Men är ändå lite sugen på att göra det igen! :D

GÖRT! :D
 
Nu är ju kroppen dessutom än mer osmidig pga. MS men det känns nästan lite charmigare, haha.

För några år sedan fick jag ju en feeling och trodde att jag skulle operasångerska. Tog operalektioner för en riktigt skillad sopran men ett sånt där obehagligt ryskt stoneface. Så fick aldrig ngn direkt feedback haha. Men fick faktiskt en liten mini-opera-roll :D Dock som prostituerad. Tror att jag var bättre sceniskt än sångmässigt :angel:
 
Det värsta är ju att det är en massa saker man inte testat här i livet. Tänk om man helt plötsligt skulle vara en talang på typ balett? Ok, nä troligen inte ;) :angel: Men alltså man BORDE ju testa sig igenom ALLT för säkerhetsskull tänker jag! :D
Jag avskyr dig! :love: Alltså bara, "jag får feeling jag blir konstnär" och så är du SÅ JÄVLA BRA!!!
Tyvärr är jag talanglös men beundrar dig så mycket. Först skulle det bara bli bordelltavla och sen blev det katter och fiskar och nu är du fan i mig expert på hundar med! Vad kan du inte????
 
Men du HAR ju utvecklats helt galet bra! Jag visade sambon din första målning. Sen har han fått se de flesta andra. "Kolla vad hon har gjort idag!" är standard typ. Och han: "Men jäävlar, vad bra!"

Åh men vad kul att han tycker det! :heart Jag kan också se att jag har utvecklats nu när jag kollar tillbaka i tråden. Hoppas att jag kan utvecklas dubbelt så mkt närmaste två månaderna för att hålla en stabil kurs liksom! :D
 
Åh men vad kul att han tycker det! :heart Jag kan också se att jag har utvecklats nu när jag kollar tillbaka i tråden. Hoppas att jag kan utvecklas dubbelt så mkt närmaste två månaderna för att hålla en stabil kurs liksom! :D
Vilken fantastiskt tråd! Har följt den i tysthet och har en pytteliten fråga; vad tror du om att få in en tiger i nån tavla? Katt fixar du ju bevisligen 👌🏻🤩
 
Och så var de helt plötsligt två!!!

dubbelpudlar.JPG


Fick stora problem med frågan. Hur målar man "vitt" utan att faktiskt måla VITT? Insåg att jag måste jobba i många lager, så detta är det första. Kommer göra massa riktigt vita "highligts" sen när detta torkat, och även mer djup med tex blått och röda toner tror jag. Bägge pudlarnas päls ska också få en lockig textur och känslan av FLUFF. Men för det måste jag först lägga en bakgrund som får torka och sen måla det fluffiga liksom "ovanpå" tänker jag.

Sååååååå nu till den stora frågan! Vad ska jag välja för färg på bakgrunden? HELP ME OUT!! :bow:
Jag tänker spontant ROSA men bestämde mig för att låta tavlan stå och tänka på saken till åtminstone imorgon.

(och yes det är massa skevheter och konstigheter men jag tror att jag har koll på dessa och kan fixa det i kommande lager).
 
Och så var de helt plötsligt två!!!

Visa bifogad fil 43084

Fick stora problem med frågan. Hur målar man "vitt" utan att faktiskt måla VITT? Insåg att jag måste jobba i många lager, så detta är det första. Kommer göra massa riktigt vita "highligts" sen när detta torkat, och även mer djup med tex blått och röda toner tror jag. Bägge pudlarnas päls ska också få en lockig textur och känslan av FLUFF. Men för det måste jag först lägga en bakgrund som får torka och sen måla det fluffiga liksom "ovanpå" tänker jag.

Sååååååå nu till den stora frågan! Vad ska jag välja för färg på bakgrunden? HELP ME OUT!! :bow:
Jag tänker spontant ROSA men bestämde mig för att låta tavlan stå och tänka på saken till åtminstone imorgon.

(och yes det är massa skevheter och konstigheter men jag tror att jag har koll på dessa och kan fixa det i kommande lager).
Mintgrön?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp