Centaur

Trådstartare
Funderar på att försöka sälja lite saker på tradera, men finns det någon marknad för dyrare saker där också? Har bla två gjordar (från amerigo och pessoa) som jag inte använder, men dom var ju inte direkt billiga så jag vill ju inte ge dom bort heller. :p

Nån som provat att sälja hästutrustning där?

Sv: Tradera?

Jag har sålt en del hästsaker, inga dyrare grejer iofs, det dyraste var väl 400:-.
Men det ligger ibland ute märkesgrejer som inte går för lite.
Tex. Pessoatäcken för 1500:-
Bucastäcken för 8-900:- osv.
De blir oftast sålda. Så gör ett försök vettja :idea:

jag har tidigare sålt saker på Tradera och allt har blivit sålt nästan.

Låter bra. Har lagt upp lite kläder så jag börjar få kläm på det nu. :D Och säljs det inte så kostar det ju inget.

Men jag är lite osäker på vad man ska sätta som utropspris? Tex amerigo-gjorden då, den kostade ca 2000kr ny och jag har knapt användt den. Vad skulle ni sätta som utropspris? Får ju inte vara alltför lågt... :o Men inte för mkt heller för då är det ju ingen som bjuder...

Då lär få dra av typ 70% av priset. alltså sätta ut den för 600.
Det är ju köparens marknad och dyra saker säljer inte så jättebra.
Testa finagatan.se annars ;)

Ska jag köpa något via just tradera (där jag inte kan byta om det inte blir bra, och inte har någon möjlighet att klämma och känna innan), och det inte är något som är nytt och jag vet jag vill ha just DET så är jag faktiskt inte intresserad om det är mer än 50% av nypris.

Jag sålde ett i princip oanvänd teflontäcke där, nypris 950 kr på rea, 1100 kr ordinarie. Jag hade 500 kr som utgångsbud första svängen. Osåld. Andra svängen satte jag 400 kr, och det såldes för 500 kr.. Så det kan löna sig att sätat ett lägre bud.

Ibland blir det roligt dock, flera gånger sett auktioner med säljande bud på (dvs varan säljs och det kan bli högre bud till och med) som är HÖGRE än nypris i butik.. (T ex en specifik bok jag nyss köpte för 160 kr inkl frakt, den var uppe i 150 kr plus frakt på tradera.. :angel: )

Men jag skulle börja med att sätta max 1000 kr ut på amerigogjorden. Ange nypris i annonsen dock. Och som sagt, om man sänker utpris, säg att du sänker det till 700 kr, så kan slutbudet hamna högre än 1000 iaf. Det gäller liksom att få folk att bestämma sig för de vill ha saken ;) Har man väl börjat bjuda är det lättare att bjuda 'lite över vad man tänkt' *host* än att lägga ett förstabud som är lite högre än man tänkt.

Senast ändrad:

Alexandra_W skrev:
Ska jag köpa något via just tradera (där jag inte kan byta om det inte blir bra, och inte har någon möjlighet att klämma och känna innan), och det inte är något som är nytt och jag vet jag vill ha just DET så är jag faktiskt inte intresserad om det är mer än 50% av nypris.

Jag sålde ett i princip oanvänd teflontäcke där, nypris 950 kr på rea, 1100 kr ordinarie. Jag hade 500 kr som utgångsbud första svängen. Osåld. Andra svängen satte jag 400 kr, och det såldes för 500 kr.. Så det kan löna sig att sätat ett lägre bud.

Ibland blir det roligt dock, flera gånger sett auktioner med säljande bud på (dvs varan säljs och det kan bli högre bud till och med) som är HÖGRE än nypris i butik.. (T ex en specifik bok jag nyss köpte för 160 kr inkl frakt, den var uppe i 150 kr plus frakt på tradera.. :angel: )

Men jag skulle börja med att sätta max 1000 kr ut på amerigogjorden. Ange nypris i annonsen dock. Och som sagt, om man sänker utpris, säg att du sänker det till 700 kr, så kan slutbudet hamna högre än 1000 iaf. Det gäller liksom att få folk att bestämma sig för de vill ha saken ;) Har man väl börjat bjuda är det lättare att bjuda 'lite över vad man tänkt' *host* än att lägga ett förstabud som är lite högre än man tänkt.

Jag håller med. Man betalar inte så mycket eftersom man inte kan byta eller lämna tillbaka. Det är en chansning. Hästsaker är lätta att sälja jag har sålt en hel del för att det är roligt. Mest ridkläder dock. Det går åt fort. Men även täcken mm. Tänk på att det blir frakt också, du kan inte hamna nära nypris med frakt. Då säljs det inte.

jag har lagt ut min prestigegjord på tradera nu, nypris var över 2500 men jag börjar med utrop på 400, förhoppningsvis så sätter budgivningen igång men jag tror inte att man får så mycket för dem. Men det blir iaf men än om de bara ligger hemma i garaget. Sålde min gpahjälm på tradera och jag var nöjd med slutbudet.

popeye skrev:
jag har lagt ut min prestigegjord på tradera nu, nypris var över 2500 men jag börjar med utrop på 400, förhoppningsvis så sätter budgivningen igång men jag tror inte att man får så mycket för dem. Men det blir iaf men än om de bara ligger hemma i garaget. Sålde min gpahjälm på tradera och jag var nöjd med slutbudet.

Haha, jag kollade nyss på den, men den var fel färg =)

ja, preics. Storlek och färg spelar ju alltid in på andrahandsvärdet... (Min häst var sommarfet, jag skyller på det ;))

Hade den vart svart och 120 hade jag slagits med många andra om den skulle jag tro :p

Haha sommarfet, vad snällt ;)

popeye skrev:
ja, preics. Storlek och färg spelar ju alltid in på andrahandsvärdet... (Min häst var sommarfet, jag skyller på det ;))

Ja den var lång, annars hade jag nog varit intresserad. 130 sådär. Men jag upptäckte just att jag har din andra lädergjord på min minneslista.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 327
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 164
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka