JappBor du i Sverige?
Jag köpte ett övervintringstält lite lampor och en fläkt håller 15 grader i tältet där har både morötter och potatis växt tillsammans med ett antal andra växter sen januari
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JappBor du i Sverige?
Aha, du har även använt lampor, då förstår jag lite bättre men ändå imponeradJappzon 2 eller nästan 3 lite oklart det är kallare hos mig än hos grannen 500 meter bort
Jag köpte ett övervintringstält lite lampor och en fläkt håller 15 grader i tältet där har både morötter och potatis växt tillsammans med ett antal andra växter sen januari![]()
Har man galopperande trädgårdsfeber med odlingsmani och groningshysteri så kan man inte hia sig tills det blir varmt och ljustAha, du har även använt lampor, då förstår jag lite bättre men ändå imponerad![]()
När man har en kollega med grossistpriser på ettårsväxter och tusentals kvm växthus att få förse sig i... och en annan kollega som ansett sig odla för mycket tomater?!Och det råkar ligga ytterligare en superb plantshop typ vägg i vägg med tusentals kvm växthus. Ja, då är är helgens behov av att plantera räddat. Visa bifogad fil 70461
Så länge det är plusgrader och du har avhärdat dom är det lugnt.När kan man börja ha tomater ute hela natten?
Så länge det är plusgrader och du har avhärdat dom är det lugnt.
Jag har varit till Bäsna handelsträdgård, Blomsterlandet och Torsångs handelsträdgård idag...![]()
Du hittade inget att köpa på något av ställena va?![]()
Jag kopplade ur frostvakten för några dagar senJag slängde ut mina för rätt länge sedan i växthuset. Jag blev less på att ha dem inneDe har klarat sig bra där, även om jag faktiskt hade en värmefläkt igång natten till igår eftersom vi hade neråt nollan (har chili där också).
Jag slängde ut mina förra helgen efter en tids avhärdning. De verkar ha klarat veckans kyla och regnande förvånansvärt väl.När kan man börja ha tomater ute hela natten?
Jag kopplade ur frostvakten för några dagar senjag har dock det känsligaste kvar inomhus (gurka och majs).
Det ser inte ut som en lavendel.På vår uteplats så trillar det ned en del från balkongerna ovan, mest otrevliga saker men två olika växter också som trivs utmärkt där de kommitgräslök som åkte nedför ett stuprör (som leder ned i marken) och började växa vilt ut ur kanterna innan de flyttade ut på gräset och de i stupröret togs bort
De blommar ju fint iallafall!
Sedan är det en annan växt som vuxit sig till en mindre buske med åren och mamma sa tidigare ikväll att hon trodde att det var en lavendel. Jag sa först nej, men sedan blev jag osäker. Jag har fått för mig sedan dess att den har blommat så förut och då fått inse att det är en lavendel. Men den är så grön, det känns lite mystiskt att den mår så pass bra då det känns mera typiskt med något grått
Visa bifogad fil 70471
Gräset i övrigt mår inte så bra på den plättan men lavendeln(?) mår visst prima
Är det en lavendel?
Den får iallafall lila blommor. Vad kan det isåfall vara?Det ser inte ut som en lavendel.
Jag vet tyvärr inte vad det kan vara. Någon sorts salvia kanske, men det är en fet gissning.Den får iallafall lila blommor. Vad kan det isåfall vara?![]()