Sv: Trådlös uppkoppling - hur fungerar det?
Jag gissar att du har en PC. Har du XP eller Vista som operativsystem? Har du XP så går du in på Kontrollpanelen -> Nätverksinställningar -> Wireless Network Connection (inte helt säker på att det heter så på alla PC:ar, men kolla iaf efter nåt som antyder att det är en trådlös anslutning). Där får du upp vilka trådlösa nätverk som finns i närheten. Välj det du vill ansluta till. Ofta, om du har standardinställningar, hittar du en genväg till Wireless Network Connection längst nere till höger på din dator (intill klockan). Ikonen ser ut som en liten antenn. Om du har Vista vet jag tyvärr inte hur du gör eftersom jag aldrig använt Visa.
Troligtvis behöver du sen en inloggningskod som du får i hotellreceptionen, som du antingen får fylla i när du ska ansluta eller när du öppnar webläsaren. Fråga på hotellet hur deras system fungerar.
De som du sett använda sina mobiler har använt dem som modem därför att det inte funnits något trådlöst nätverk där. De utnyttjar alltså att mobilen kan anslutas till internet för att kunna ansluta sin dator.