Trådlöst.....

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Jezz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 800
J

Jezz

.... bredband! Jag får det inte att funka mellan dom två datorerna....
Funkar med kabeln mellan...

Några tips?

Nu har jag den bärbara som går i första jacket så att säga...

Sv: Trådlöst.....

Kan du förklara lite mer?
Har du t.ex. en accesspunkt?

Renkött skrev:
Kan du förklara lite mer?
Har du t.ex. en accesspunkt?

Vad är en access-punkt? :angel:

Jag får inte dom två datorerna att hitta varann.... det står att ''inga trådlösa närverk när nog hittas''.
Jag har installerat programvaran på bägge datorerna.....
Datorerna står i rummen intill varann....

Har du bara dom trådlösa nätverkskorten i varje dator och så försöker du få kontakt mellan dom eller har du en burk med antenn på vid sidan om också, typ en bredbandrouter eller bara en accesspunkt som Renkött skrev?
Om du bara har nätverkskorten kommer du aldrig att få kontakt, utan trafiken måste gå via någon form av accesspunkt!

Bubben skrev:
Har du bara dom trådlösa nätverkskorten i varje dator och så försöker du få kontakt mellan dom eller har du en burk med antenn på vid sidan om också, typ en bredbandrouter eller bara en accesspunkt som Renkött skrev?
Om du bara har nätverkskorten kommer du aldrig att få kontakt, utan trafiken måste gå via någon form av accesspunkt!

Jag har en burk med antenn på......

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 056
Senast: Enya
·
IT & mobiler Det enda jag får fram när jag googlar är att man ska trycka ALT+ 2016 men det funkar inte. Min dator (hp) går bara in på spara... 2
Svar
21
· Visningar
896
Senast: Enya
·
IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 784
Senast: Happimess
·
IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka