Sv: Trådlöst
Sony skrev:
Vill bara flika in att D-Link tyvärr är skräp. Genom jobbet så har jag (tyvärr) ganska så stor erfarenhet av D-Links prylar och (brist på) kvalitet.
Jag är böjd att hålla med dig även om min D-Link DI-604 faktiskt fungerat klanderfritt.

Det jag reagerar på är Baka_kuns kategoriska sågningar av vissa produkter utan att ens ange vad han tycker är fel. Jag anser nog att om man ska såga så grovt som han gör får man komma med konkreta uppgifter om varför man har de åsikterna. Annars håller man käft
Sony skrev:
Du har rätt i att pris och kvalitet ofta går hand i hand. Det är förmodligen där vi har D-Links problem.
Jag själv brukar inte öht handla ur lågprisskiktet när det gäller saker jag ställer krav på, men jag brukar heller inte handla de dyraste märkesprodukterna.
Sony skrev:
Supporten lider av samma brister och försäljningsledet är vid detta laget härdat av all kritik.
Jag har inte provat deras support så den kan jag inte uttala mig om.
MEN
I mina ögon är supporten på de flesta tekniska företag jag varit i kontakt med under all kritik i det stora hela.
TYVÄRR!
Sony skrev:
D-Links prylar fungerar - men det är inte mycket mer heller.
Det är ju så att man får vad man betalar för
Lite offtopic
Nu har mitt D-Link fått flytta hem till exstrulet (det funkar bra där oxå) och jag har gjort ett testinköp av en mycket billig (iofs en prisdrive) Belkin trådlös router med extra trådlös USB nätverksadapter.
Jag har nu kört den i två månader och det enda jag kan klaga på är att jag ibland inte får anslutning när jag startar min bärbara dator med inbyggt trådlöst nätverkskort. Startar jag då om routern får jag genast kontakt. Min stationära burk och den med adaptern har ännu inte tappat anslutning p.g.a. routern.
Jag betalade bara 399:- så jag förklarar mig nöjd för tillfället.