Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
vad har man en sån till?

Sånn som jag förstått det så kan man ha bilder, kalender, göra en egen växtdatabas, spara sina växtplatser och vad man planterat där,när man ska göra vad, appen har en inspirations och kunskapsbank, man kan följa vänners och publika trädgårdar mm. Det låter ganska kul, men tror man får betala för en del av funktionerna. :)
 
Sånn som jag förstått det så kan man ha bilder, kalender, göra en egen växtdatabas, spara sina växtplatser och vad man planterat där,när man ska göra vad, appen har en inspirations och kunskapsbank, man kan följa vänners och publika trädgårdar mm. Det låter ganska kul, men tror man får betala för en del av funktionerna. :)
ok. det låter inte som något jag skulle ha nån nytta eller glädje av.
 
Jag sådde purjolök för drygt en vecka sedan och idag tittar det upp en. Den gula löken grodde för flera dagar sedan. Är det dags att så nytt (typ resten av påsen) eller exploderar det då? Frön för gul lök är från i år medan purjon är från förra året.
 
Jag sådde purjolök för drygt en vecka sedan och idag tittar det upp en. Den gula löken grodde för flera dagar sedan. Är det dags att så nytt (typ resten av påsen) eller exploderar det då? Frön för gul lök är från i år medan purjon är från förra året.
Jag sådde purjolök för 7-8 dagar sen och det kommer upp mer för varje dag.
 
Jag älskar min långa bevattningsdusch. Sedan har jag en rejält tjock knädyna (ca dubbelt så tjock som ett sittunderlägg) när jag måste stå på knä. Jag letar också byxor med knäinlägg men har hittills inte hittat några som är sköna. Det är mest när jag snickrar och skruvar tak som jag skulle behöva knäinlägg men jag har faktiskt ett par man spänner på utanpå byxorna. Rör man sig inte så mycket är de ok men för trädgårdsbestyr funkar de inte.

@Chili Jag har byxor med inlägg för knäskydd och jag tycker det är suveränt Ligger på knä väldigt ofta i landet och knäskydden är ju alltid på plats när de är istoppade i byxorna
Det är mina gamla jobbarbyxor som är lagade och nu får göra tjänst som trädgårdsbyxor :)

Jag är alldeles för ivrig för att kunna ha en pall. Skulle springa ifrån den hela tiden. Tror att byxor med knäskydd skulle vara bäst, jag har problem att få med min "dyna" som jag ska stå på med knäna. :angel:
Tack för er input! Ja, en pall kanske jag också skulle springa ifrån men tanken var att i alla fall ha den, och förhoppningsvis använda den när jag gör något där jag är på samma plats en längre stund. Men jag tror nog mest på knäskydd i byxorna, även om jag inte alltid har på mig arbetsbyxor heller. Ibland grejar jag i landet när tiden infinner sig och då orkar/hinner jag inte byta om. Jag har även lösa knäskydd som man lägger på marken men de är oftast borta av någon outgrundlig anledning. :p
 
Tack för er input! Ja, en pall kanske jag också skulle springa ifrån men tanken var att i alla fall ha den, och förhoppningsvis använda den när jag gör något där jag är på samma plats en längre stund. Men jag tror nog mest på knäskydd i byxorna, även om jag inte alltid har på mig arbetsbyxor heller. Ibland grejar jag i landet när tiden infinner sig och då orkar/hinner jag inte byta om. Jag har även lösa knäskydd som man lägger på marken men de är oftast borta av någon outgrundlig anledning. :p

När jag spelade volleyboll så hade vi knäskydd man bara drog på sig. Hade kanske funkat även i trädgården?
 
Tack för er input! Ja, en pall kanske jag också skulle springa ifrån men tanken var att i alla fall ha den, och förhoppningsvis använda den när jag gör något där jag är på samma plats en längre stund. Men jag tror nog mest på knäskydd i byxorna, även om jag inte alltid har på mig arbetsbyxor heller. Ibland grejar jag i landet när tiden infinner sig och då orkar/hinner jag inte byta om. Jag har även lösa knäskydd som man lägger på marken men de är oftast borta av någon outgrundlig anledning. :p
Jag känner igen det! Man går förbi en rabatt i "fina kläder", får syn på ett ogräs och ska bara dra upp det. Det slutar med att man står på knä i sina fina kläder med jord fulla ansiktet. 🤷
 
Kan du inte sitta på huk?
Kan kan jag väl, jag kan sitta i "asian squat" eller "serbian squat" utan problem. Men efter ett tag gör det ont i knäna och framförallt så somnar fötterna ganska snart och gör ont. Jag brukar också få ont i hålfoten efter för mycket sittandes på huk, den blir ju så utsträckt.

Japp dåligt måndagsexemplar här! 🙋‍♀️ Efter sensommarens ryggskott pga larvplockande på kålen får jag inse att jag måste ändra mitt sätt om jag ska kunna fortsätta odla. Det är ju en sån där typisk syssla som jag inte tänkt göra, men sen ser jag någon larv och tar den, och sen ser jag en till, och en till, och jag ska bara... Sen har jag gått där med böjd rygg i 20 min utan paus och det klarar jag inte. Jag får nog köpa ett tjog med lösa knäskydd plus byxor med knäskydd och försöka att alltid använda nåt av det, eller smutsa ner byxorna. Men det är nog mest att man ofta blir så kall om knäna som är problemet snarare än smutsiga kläder (jo jag har lärt mig att göra såhär när jag nördar i skogen och kollar under fallna träd m.m, och det är fasligt vad jobbigt kalla knän är efter att byxknäna blivit dyngsura).
 
Jag känner igen det! Man går förbi en rabatt i "fina kläder", får syn på ett ogräs och ska bara dra upp det. Det slutar med att man står på knä i sina fina kläder med jord fulla ansiktet. 🤷
Exakt så! :D Eller skulle hämta in en grönsak till middag, såg skördeklara andra grönsaker och lägger allting i tröjan man råkade ha på sig. Vare sig den är vit och ren eller inte. :p
 
Chilisarna börjar se så fina ut! Jag absolut älskar när det växer!

1613403426345.png
 
Tack för er input! Ja, en pall kanske jag också skulle springa ifrån men tanken var att i alla fall ha den, och förhoppningsvis använda den när jag gör något där jag är på samma plats en längre stund. Men jag tror nog mest på knäskydd i byxorna, även om jag inte alltid har på mig arbetsbyxor heller. Ibland grejar jag i landet när tiden infinner sig och då orkar/hinner jag inte byta om. Jag har även lösa knäskydd som man lägger på marken men de är oftast borta av någon outgrundlig anledning. :p

Den här gillar jag. Går att vända på, så en sitter högt eller lågt. Och går att ta stöd mot när en ska upp..

https://www.granngarden.se/tradgard...MI8fvgpa7s7gIVS9OyCh2qdQCxEAQYASABEgIzcvD_BwE
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp