Trädgårdsmöbler från IKEA - kvalitet?

Philosophia

Trådstartare
Det börjar bli dags att köpa nya trädgårdsmöbler till vår bostadsrättsföreningen och i styrelsen är vi lite oense om vad för möbler som ska införskaffas. De vi har nu är i teak eller akacia och tydligen ganska fancy (svindyra var de). De inköptes för sex år sedan och håller för närvarande på att falla sönder och samman (trots den goda kvaliteten).

Jag är av åsikten att det bästa är att köpa något som ser helt OK ut (typ i samma stil som tidigare) men billiga, typ IKEA eller Rusta. Detta eftersom folk som bor i husen inte har vett att vara rädda om de gemensamma sakerna. En annan i styrelsen tyckte att vi skulle köpa KVALITET och raskt åka till dyra Ekerö möbler och köpa Nya Zeeländska möbler för 30000 kr. En tredje tyckte att vi skulle köpa några hypermoderna designade och underhållsfria aluminiummöbler, vilket lär passar jättebra :crazy: in i det som bedöms som ett kulturhistoriskt intressant 20-talskvarter...

Besserwisser som jag är så vet jag ju att jag (och den andra tjejen i styrelsen) har rätt ;) och de andra har fel. Så jag har tittat runt lite på IKEA efter bra möbler. Det som vi är ute efter är två bord, det ena ska det få plats 8-10 personer runt och det andra 4-6 (men kan gärna vara större). Och så stolar till det förstås.

Det jag har hittat på IKEA är bordet Äpplarö med tillhörande stolar. Är det någon som har koll på om det verkar stabilt? Eller någon som har någon idé om andra trädgårdsmöbler som skulle kunna funka?
 
Sv: Trädgårdsmöbler från IKEA - kvalitet?

Ni kan ju även titta på Plantagen och Bauhaus som har en stor sortering trädgårdsmöbler i olika varianter!

Jag måste hålla med om att erat förslag låter vettigast! :D
 
Sv: Trädgårdsmöbler från IKEA - kvalitet?

Min mormor har den serien! Den är stabil och bra!

Finemang!

Ni kan ju även titta på Plantagen och Bauhaus som har en stor sortering trädgårdsmöbler i olika varianter!

Jag måste hålla med om att erat förslag låter vettigast! :D

Tack för tips om Bauhaus och Plantagen. Bauhaus har jag tittat på med de verkar inte ha så stora möbelgrupper. Jag har försökt att titta på Plantagens hemsida (efter ditt tips) men den verkar inte särskilt informativ så jag får nog åka ut dit och titta istället.
 
Sv: Trädgårdsmöbler från IKEA - kvalitet?

Stolarna var lite stora med sina armstöd, men bra idé att titta på Blocket! Tack för idén! :)

Å andra sidan såg stolarna väldigt praktiska ut med tanke på att man faktiskt kan ligga i dem också (jag älskar att ligga och sova i trädgården :D).
 
Sv: Trädgårdsmöbler från IKEA - kvalitet?

Jag har möbler från Äpplarö, slag/klaffbordet och två positionsstolarna. Jag har bara haft möblerna några veckor, men tycker så här långt att de är prisvärda. Som du skriver är inte stolarna helt optimala som matplatsstolar, men totalt sett är jag nöjd med dem. Jag tycker om att slöa på balkongen och det skulle bli lite trångt med solsäng också.;)
 
Sv: Trädgårdsmöbler från IKEA - kvalitet?

Jag har Äpplaröserien, slagbordet och klaffstolarna utan armstöd. Nu är de ifos inte så gamla, e1-2 månader kanske, men de känns gedigna och trevliga att sitta i.
 
Sv: Trädgårdsmöbler från IKEA - kvalitet?

Jag har möbler från Äpplarö, slag/klaffbordet och två positionsstolarna. Jag har bara haft möblerna några veckor, men tycker så här långt att de är prisvärda.

Jag har Äpplaröserien, slagbordet och klaffstolarna utan armstöd. Nu är de ifos inte så gamla, e1-2 månader kanske, men de känns gedigna och trevliga att sitta i.

Ja men det låter ju toppen! :) Jag tror bestämt att jag ska lobba för Äpplarö.
 
Sv: Trädgårdsmöbler från IKEA - kvalitet?

jysk har mer än ikea. Coop bygg är också helt okej i den prisklassen.
 

Liknande trådar

Fritid Sedan min flytt i april förra året är jag begåvad med en ganska stor uteplats (ca 10 kvadrat). Förra sommaren placerade jag mina gamla...
2
Svar
21
· Visningar
2 107
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp