Bukefalos 28 år!

träna tölten

N

ninnie_91

hej!

Jag har blivit medryttare på ett Islandssto som är ca.14 år gammal, hon är i ganska dålig kondition men har inte stått någon längre tid. Jag har börjat träna henne i kondition och att det faktiskt är roligt att få komma ut även själv.;)

Men eftersom hon är en Islänning så blev jag ju såklart nyfiken på om hon kan tölta, ägaren sa att hon har anlag för det så jag har läst lite på hur man kan träna upp musklerna och så. Det jag har gjort är att skritttölta genom att göra så hon sänker bakdelen och har halvlånga tyglar så hon har frihet fram, det går riktigt bra,:laugh: så hon har tölten i sig det känns, men om man driver på henne lite mera så går hon över i trav direkt. Jag tränar också att trava henne på halvlånga tyglar.

Finns det något annat sätt att träna tölten på?

tacksam för svar.
 

Liknande trådar

Körning Hej! Vi har kört in vårt 14-åriga islandssto och hon går jättefint i skritt och trav, både på väg och bana. Hon älskar verkligen sin...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: Efwa
·
Träning Hej! Jag är medryttare på en fantastisk D-ponny som rider ca 2-3 dagar i veckan och tävlar lite då och då, rider även för tränare...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: Rosett
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
4 632
Senast: Boj
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp