Tränar du på gym?

Tränar du på gym?

  • Ja

    Röster: 46 36,8%
  • Nej

    Röster: 79 63,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    125
Köpte en årskort förra året som jag använde ca 5 månader.

Har alltid haft ett aktivt jobb, hästar där jag sköter allt runt stall och hästar när det är vinter så är det en del jakt och under sommar trädgård och när tid finns så tar jag hundarna och vandrar eller tar cykeln.

Tyckte gruppträning var rolig men orkade inte när jag jobbade ett halvår som montör men har gått tillbaka till truck ingen som inte är lika tungt så funderar på att börja igen nu när det inte är så mycket jakt kvar.
 
Jag går inte på gym. Jag rör på mig mycket på jobbet, och hemma så är det alltid massvis att göra med huset och gården och hundarna så jag rör på mig fullt tillräckligt.

Att gymma för att få en snygg kropp är så främmande för mig att jag inte riktigt förstår. Men jag fattar ju att man som @pepp kan behöva gymträning för att må bra (problem med ryggen eller vad man nu kan ha)
 
Jag löptränar och kör hemma-pass till youtubevideos. Men jag älskar egentligen gruppträningar a la Friskis och Svettis. Men har svårt att kunna anpassa mig till de fasta tiderna.

Ngt gym har jag knappt varit på men älskar att springa på löpband. Tror jag skulle tycka det var kul med gym men tycker inte det är värt pengarna när det går att träna på annat vis.
 
Spinoff från kontorsklädestråden.

Tränar du på gym? Om inte, hur motionerar du?
Har häst och hund.


Innan hund tränade jag på Friskis & Svettis, och gillade det. Nu får jag inte in det i min dag utan att känna stress så det är bortvalt. Om jag kunde jobba mindre tid hade jag gärna tränat där igen. Eller köpt en häst till :angel:
 
Spinoff från kontorsklädestråden.

Tränar du på gym? Om inte, hur motionerar du?

Jag tränar på gym. Styrketräning som rehab, ”prehab” och för att stärka mina svaga selar i kroppen. På gymmet cyklar jag också som alternativträning för löpning. Styrketräningen är kul. Cyklingen är skittråkig. Men nu har jag beställt ett par skidor istället - så nu hoppas jag för första gången i livet att snön blir liggande till april.

Ett inflammerat hälsenefäste hindrar mig från att springa ordentligt sedan ett halvår tillbaka, annars hade jag bara gjort det och styrketränat.
 
Jag styrketränar på gym 2ggr/v och löptränar 2ggr/vecka plus att vi har 2hundar som jag går med dagligen och djur på gården att ta hand om.

Från början så började jag styrketräna för att få ordning på ryggen (diskbråck) och min fibromyalgi, det enda som någonsin har hjälpt på ett vettigt sätt. Men sen har det blivit en vana och jag gillar att va riktigt fast och stark i kroppen plus att jag tycker det är roligt.
Sen är det en skön känsla att kroppen bara vill ta en framåt, enorm skillnad på om jag inte tränar alls för då får jag ont i rygg och lederna direkt, går runt och snedbelastar och bär småbarn hela tiden och det pajjar ryggen fullständigt. Så för att få kroppen att fungera så är det träning som gäller.
För min del blir det både nytta och nöje!
 
Jobbet har ett litet gym, tränar 3-4 dagar/vecka. 3-4 övningar per gång så passen tar inte så lång tid, men är absolut lämpligt för mig som inte är speciellt förtjust i att träna
 
Jag gymmar för att det är kul, för att jag blir piggare och mår bättre i långa loppet, och för att minska diverse värk jag har. Jag är dålig på att röra mig annars, speciellt nu när jag varken har hund eller häst, så gymträning är nödvändig för mig.

Kör främst diverse gruppass, yoga eller mer intensivt. Styrketräning på egen hand är döden för mig. Jag behöver någon som motiverar, och så blir det en härlig gemenskap om man tränar flera.
 
Enda motionen jag får är den jag får när jag motionerar och tränar hundarna, mer hinns tyvärr inte med. Jag har försökt att tidsprioritera in lite annan egenträning men det fanns varken tid eller ork till.

Hoppas dock på att i framtiden när vi troligtvis har lite färre hundar kunna klämma in typ gym/passträning, jag älskar poweryoga, coreträning, pump/skivstångspass. Och ju äldre jag blir desto mer känner jag att kroppen verkligen kommer behöva mer specifik träning, förfallet efter 30 känns mer för varje år... :meh:
 
Jag började gymma regelbundet för snart 3 år sen. Blev rekommenderad av min kiropraktor att börja styrketräna pga min snedmusklade och överrörliga kropp. Så jag gymmar inte för att få en snygg kropp utan för att få en hållbar kropp. De flesta jag känner som tränar gör det för att hålla sig friska och starka, inte för att bli snygga.

Utöver styrketräningen springer jag. Det gör jag heller inte för att få en snygg kropp utan för att jag tycker om det och för att jag vill ha bra kondition. Sen rider jag flera dagar i veckan och promenerar med hunden. Har även gård så arbetet det innebär är ju bra vardagsmotion.
 
Jag är värdelös på att träna rent generellt och sitter mycket still i vardagen. Gå jämt runt och tänker att jag ska börja på gym men det känns som ett jättekliv att ta varje gång. Sen ett par månader tillbaka så tränar jag dock kickboxning en dag i veckan och har precis plockat upp ridningen igen. Så förhoppningsvis så blir det två ridpass och ett kickpass i veckan nu framöver. Det känns ändå som ok fysisk aktivitet.
 
Nej herregud. Jag kommer faktiskt inte ihåg sist jag var på ett gym. Eftersom jag har hund och vill hålla de i god form får jag "träning" ändå. Har även hus som kräver underhåll, det kräver sitt fysiskt också.
 
Gymmar inte. Gjorde det en period men det var inte alls min grej.

Har ett aktivt jobb där jag både går långa promenader och en del lyft. Gör lite hemmaträning ibland men då mest för rörlighet och smidighet.
 
Ja jag går på gym. Det är bland det tråkigaste jag vet, men vad gör man. Behöver träna utöver jobbet för att undvika skador om inte annat.
 
Nej. Jag bor på gård med två hästar. Har varken tid eller lust. Rider 5-6 dagar i veckan, det får räcka.

Har gymmat några korta perioder och hade jag tid och sällskap skulle jag kunna tänka mig att göra det igen, men det känns oerhört långt borta så länge man bor på gård. :D
 
Spinoff från kontorsklädestråden.

Tränar du på gym? Om inte, hur motionerar du?

Nä jag gillar inte att byta om och duscha med andra personer.
Vi har tidigare haft ett rum med träningsredskap men det fick bli lekrum till barnen. Så just nu tränar jag inte alls. Vi planerar dock att bygga ett hemmagym.
 
Jag svarade nej, men vi har gym hemma och löpband. Jag gör även lite yoga hemma. Men min mesta motion gör jag med hunden, ute i skog och mark. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
725
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 744
Senast: alazzi
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
839
Senast: Gulis
·
Kropp & Själ Mitt gym ska byta cirkelträningsmaskiner och nu ska det komma något som heter egym. Och då blir det ett uppehåll på nästan 2 veckor...
2
Svar
36
· Visningar
3 582
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp