Bukefalos 28 år!

tränings-gördel för tjockisar?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag tillhör ju de lite större tanterna, men vill ändå kunna röra lite på mig. Fast det blir ju extra jobbigt när man har lite barlast som skumpar runt. Det finns ju hyfsat bra sportBH-ar som håller ordning på den delen av barlasten. Men även magen skumpar ju när man rider och/eller springer...
Så nu funderar jag på ifall någon vet om det finns någon form av träningsgördel, som hjälper till att minska på skumpandet? Det går ju att använda en vanlig trosgördel, men problemet är att de är gjorda med glatt material på utsidan, så att de byxor man har på sig utanpå gördeln glider liksom ner. :crazy:
 
Usch för trosgördlar, de rullar ju bara ner och skapar dubbla magar. Jag skulle nog köra på en formande body istället om jag var du.
 
Ett vanligt/åt det längre hållet linne i bomull, rätt stumt, i en något för liten storlek, och sedan en annan träningstopp över det. :)
 
Det finns ju en del kompressionskläder för bl a löpning. Själv tycker jag det känns bra med ett tajt linne i rejält material. Tyvärr kostar det en slant, men kan vara värt det om man hittar ett bra. Lindex och Twilfit brukar ha i sina sortiment.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 374
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 041
Senast: lewellyn
·
V
Övr. Katt Jag vill återanvända en del material från en annan tråd och presentera ett sätt att jobba med vildkatter som är rätt vanlig i de länder...
Svar
2
· Visningar
1 426
Senast: LenaLF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp