Träningstävling typ?

emmacsendes

Trådstartare
Vet ngn / har ngn erfarenhet av träningstävlingar i galopp? Alltså inget riktigt löp, utan typ om man bara vill testa på nån gång? Vore så kul att testa, men har ju inget "riktigt" fullblod, så hur gör man då? Gärna tips om träningstävlingar i sthlms-uppsala trakten typ.. Täby eller något. :p:idea:
 
Sv: Träningstävling typ?

Du kan ju åka till Täby galopp på måndagskvällarna och träna på banan, har du några kompisar som hänger på är det ju inget som hindrar att ni blåser på lite på upploppet om hästarna är tränade för det!
 
Sv: Träningstävling typ?

Det finns även något som heter Point-to-Point som du kan testa. Det är galopp med hinder :)
 
Sv: Träningstävling typ?

Som tidigare sagt kolla på Unggalopp när/om de annordnar träningstävlingar för Ridhästar. Vet att de brukar göra det ibland dock ej så ofta som ponnygaloppen är.

Men annars som också blivit nämnt tidigare ;) så är det bara att du åker in på en måndagskväll när de har öppet för "icke galoppare" som vill prova på lite med sina hästar. Där kan du även då få tips av Linda P som brukar vara på plats och ha hand om det. :)
 
Sv: Träningstävling typ?

Jag ska på min alra första träningstävling i galopp idag :) Kommer att bli jätteroligt. Om du surfar runt på unggalopp's hemsida kan du säkert hitta flera olika träningstävlingar.:d Det var så jag jorde:):):)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
891
Senast: MissFideli
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 534
Senast: Madalitso
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 551
Senast: Rhinos
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 109
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp