TRÄNS till HACKAMORE?

T

Thuja

Har ju skaffat ett hack till min hbl-dam men sidstyckena är alldeles för långa på alla mina träns. Är det någon som har något bra tips på träns från t ex HÖÖKS. Ska man köpa ett COB-träns? Fast jag tvivlar på att det skulle passa henne i övrigt!!
Halvblodavel
 
Min pålla har full i vanliga fall, på hackamoret har jag ett westernträns i stl cob funkar bra :)
 
Min häst har litet fullträns i vanliga fall och därför måste jag ha cob med hackamore. Går ju att byta pannband och nosgrimman behöver man inte! :)
 
Åk till en vettig hästaffär o köp ett par lösa sidstycken storlek cob i rätt färg så är problemet löst! Blir billigare än att köpa ett helt nytt träns dessutom...
 
Jag köpte en stigbettsrem att sätta hackamoret i. Man kan göra hur många hål som helst.

mvh Jessica
 
Jag hakar på med en annan fråga när det gäller träns till hackamore. Jag tycker att sidstyckena kommer för nära ögonen på hästen, kan det räcka att byta pannband?
 
Några alternativ:

*Klipp upp sidstyckena en liten bit så att du har plats för extra hål.

*Gör extra hål i "bettänden" på sidstycket, på de flesta träns går det.

*Köp ett cob-träns, men byt ut pannbandet till ett som passar. (Det brukar bli för kort när man går ner i storlek)

*Byt bara sidstyckena. (Nån kanske har ett träns i stl cob som bara ligger och skräpar?)

Lycka till!! :)
 
köp lösa sidostycken finns på vissa ridsportaffärer. dumt att köpa helt nytt träns i en mindre stl om det ändå inte kommer att passa, tycker jag iallafall :rofl:

annars finns det säkert påbegagnatmarknaden här på buke. jag har tex i cob :D om du är intresserad *smygreklam*
 
Det borde funka, ja, eftersom du kan reglera spännena på hackamoret.

Jag vet en viss häst som typ behöver ponnyträns (sidostycken) till sitt hackamore för att det ska sitta i lagom höjd...! Ändå syftar jag då på ett halvblod med mankhöjd på ca 165cm... :eek:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 836
Senast: SiZo
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
878
Senast: Gulis
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 058
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp