Sv: Träns...

Jag bara älskar mitt mörkbruna Stübben träns:love:.
12365511.jpg



Detta köpte jag på en hingstvisning. Helt ok.

12365518.jpg


Sedan såklart detta.
12365514.jpg
 
Sv: Träns...

Ja dom är verkligen så snygga, grymmt bra i lädret och diskret men stiligt. Det enda som kan vara lite störigt är når den där lilla pluppen där märket sitter, det som håller ihop de båda delarna glider ner på ena sidan där det inte finns någe stopp.:p

Fast jag tror inte vi har riktigt samma modell? Eller så har du bara en annan färg kanske det som luras lite :)
 
Senast ändrad:
Sv: Träns...

Ja dom är verkligen så snygga, grymmt bra i lädret och diskret men stiligt. Det enda som kan vara lite störigt är når den där lilla pluppen där märket sitter, det som håller ihop de båda delarna glider ner på ena sidan där det inte finns någe stopp.:p

Jag har också ett sånt träns. Jag älskar det :love:. Vi har tagit bort plppen på vårat. Det är mycket bättre tycker jag.
 
Sv: Träns...

Ja dom är verkligen så snygga, grymmt bra i lädret och diskret men stiligt. Det enda som kan vara lite störigt är når den där lilla pluppen där märket sitter, det som håller ihop de båda delarna glider ner på ena sidan där det inte finns någe stopp.:p

Fast jag tror inte vi har riktigt samma modell? Eller så har du bara en annan färg kanske det som luras lite :)


Jag har gjort så det finns varsitt spänne på båda sidorna så den inte glider ner. Det är bara att du vänder på nackstycket så du har nosgrimmans spänne på ena sidan och nackstyckets på den andra. Då glider de garanterat inte lika långt!
Syns ju på min bild att jag bara har nosspännet på "rätt" sida.
Din bild är så mörk, men jag tror att det är samma modell. Mitt är inte nyputsat på bilden så det är aningen ljust/rött.
 
Sv: Träns...

det sista tränset, vart har du köpt de? precis ett sånt vill jag ha!!
 
Sv: Träns...

Min valack har det här, det älskar jag :)
15255902.jpg


Mitt sto har det här tränset:
15255777.jpg

Gillar pannbandet :) Dålig bild tyvärr.
 
Sv: Träns...

Och jag älskar mitt Stübbenträns:love::D Jag har dock tagit bort "plupparna" och så har jag stübbens släta lädertyglar istället för de hemska som följde med.

:love: The best ever, går inte att beskriva med ord hur jag känner för det:rofl:. Har liksom haft det i hm, 5år och det ser fortfarande nytt ut. Det är kvalla det. Men jag tycker tyglarna är skitbra med, dock i början var de lite hårda, och kanske på gränsen till förkorta.
 
Sv: Träns...

Jag tyckte tyglarna var alldeles för breda och korta och så var det det hakar på dem vilket jag ogillar. Sen gillar jag inte att rida med annat än släta lädertyglar heller. :crazy: Men jag är inte kräsen!;)
 
Sv: Träns...

Min valack har det här, det älskar jag :)
15255902.jpg
Gillar oxå de smalare. Är det handgjort?
Lånade träns i stallet förra sommaren och gillar det här tunna (från Islandshästbutiken tror jag). Dock är det snyggare utan pannband
tyra-huvud.jpg



Själv blingade jag till nosgrimman på mitt träns. Var förut anti mot allt bling och lull men har nog blivit smittad av en i stallet. Hon har blivit mindre och jag börjar speca ut :D

nosgrimman2-1.jpg

nosgrimman.jpg


Är nyfiken från de här rundsydda från Top Reiter med svarta beslag. Någon som sett dom i verkligheten?
3.2.2013.000.01.jpg
 
Sv: Träns...

Snyggt med svarta beslag! Men jag gillar inte att det ha ett pannband, fast det kan man säkert ta bort.
 
Senast ändrad:
Sv: Träns...


JS Saddlery tror jag tillverkaren av det tränset heter. De har flera snygga modeller och lädret är verkligen väldigt mjukt och fint. Det jag gillar bäst är att det är tätt mellan hålen så man verkligen kan ställa in nackstycke och nosgrimma så att det passar ordentligt!

Är lite shoppinggalen av mig och det jag vill ha härnäst är ett mjukt fint träns med påsydd tenntråd i "samestil". Ett färgat träns (kanske knallrött) vore inte helt dumt heller...
 
Sv: Träns...

Jag har kikat lite på stübbentränsen.:love:..men de är ju ganska så dyra..men som ni nämner så är kvaliteten underbar och då kan det faktiskt vara värt det!:idea:
 
Sv: Träns...

Jag har kikat lite på stübbentränsen.:love:..men de är ju ganska så dyra..men som ni nämner så är kvaliteten underbar och då kan det faktiskt vara värt det!:idea:


Du kommer inte att ångra dig, det kan jag lova!
Det enda som var var att mina gummityglar som jag fick till var lite stela i början men nu är de skitsköna!
 
Sv: Träns...

Knapplån

Jag älskar rundsydda träns, och hatar remontgrimmor.

En tränare tycker att vi ska ha vanligt "platt" träns istället för rundsytt då de ger mer stöd. Gör de verkligen de? Hur mycket skillnad kan de göra?

Sen så tycker hon att vi ska rida med remontgrimma då han fipplar lite med bettet, men jag gillar inte iden med att snöra ihop truten=/ Testade doch att rida med remont, men de vart ingen skillnad.

Kan någon reda ut det här åt mig?=)
 
Sv: Träns...

Knapplån

Jag älskar rundsydda träns, och hatar remontgrimmor.

En tränare tycker att vi ska ha vanligt "platt" träns istället för rundsytt då de ger mer stöd. Gör de verkligen de? Hur mycket skillnad kan de göra?

Sen så tycker hon att vi ska rida med remontgrimma då han fipplar lite med bettet, men jag gillar inte iden med att snöra ihop truten=/ Testade doch att rida med remont, men de vart ingen skillnad.

Kan någon reda ut det här åt mig?=)

Stöd? Stöd för vadå? Klart anläggningsytan är ju mindre, möjligt att vissa känsliga hästar kan tycka att det är obehagligt, men stöd?

Det låter inte som att din häst fipplar med bettet pga att den inte rids med remont.. ;) Jag skulle börjat med att kolla upp tänderna och bettet hos en bra hästtandläkare. Vidare kan man exempelvis kolla upp övrig utrustning, ridstil och ryttarens hand samt om hästen har ont någon annanstans i kroppen än i munnen.
 
Sv: Träns...

*kl*

Mitt favisträns just nu...
12902377.jpg

Otto Schumacher rundsytt med mycket blingbling:love:

Annars har jag en drös med olika träns här hemma. Mina Stübben träns har jag köpt på Börjes, där var de i alla fall tidigare billigare än på andra ställen. Kanske värt att kolla upp. Kanske att de fortfarande ligger lägst i pris?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
267
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
469
Senast: Oknytt
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 476
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
964
Senast: Malin_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp