Sv: Träns...

diny---> jag är inte heller mycket för blingat men det där var riktigt snyggt!!:d vad har du blingat med?
 
Sv: Träns...

Köpte det färdigt på metervara i tygaffären. Fanns i 1,2 och 3 rader med vita eller svarta infästningar elller vad det heter. Kunde inte hålla mig utan limmade dit det på lädergrimman oxå :angel:

Första gången som jag önskade att det var pannband på det tränset oxå :D
 
Sv: Träns...

4114.jpg

Jag har det här från Börjes! :love:
ÄLSKAR DET! Kostade 115 kr (eller 110 kommeri nte ihåg) när jag köpte det, och det var för över 2 år sedan. Tycker jättemycket om det :love:
 
Sv: Träns...

varför skulle det inte funka att ha nosgrimma till den ? :crazy:

tja, det gick liksom inte över själva D:et, svårt att förklara. MEN eftersom du undrar ska jag prova igen! Tänkte ladda kamerabatterierna o plåta lite så att jag kan få era åsikter om bettets storlek också!
 
Sv: Träns...

Jo jag vet, men *ska se om jag kan förklara* strecket på D:et var så långt så det kändes som att det inte gick. Efter era påpekanden sänkte jag spännet avsevärt o fick det att funka. Tycker dock att nosgrimman hamnar väldigt lågt. Glömde dock fota igår, ska göra det idag så att jag får fler synpunkter!
 
Sv: Träns...

Nu när vi ändå är inne på detta med träns..
Har just nu ett rundsytt svart träns och vanligt tränsbett, men ska börja rida mer på stång och tänkte att eftersom mitt träns är i två delar så räcker det ju om jag köper en engelsk nosgrimma så blir dt inte så dyrt.. Men jag kan inte bestämma mig!! har kikat lite på nätet och älskade verkligen "hrimnir"-nosgrimman från agersta ridshop. Skitfin!! Men inte något för min plånbok tyvärr..
Har också kikat lite på Top Reiters engelska nosgrimmor och bestämde mig för att köpa en sådan. Jag kan bara inte bestämma mig för om själva nosremmen ska vara vit eller svart. Vad tycker ni? Jag har ett fuxsto med ljuus man och skjuten stjärn. Jag har verkligen beslutsångest.
Vad tycker ni?

Krambanan :banana:
 
Sv: Träns...

Jag tycker att det finns ingen som helst anledning för dig att rida en häst med så fin hållning på stång.

Varför då liksom :crazy:

Det sista du behöver lära henne är att knäppa in nosen :mad:
 
Sv: Träns...

Sammet - jag tycker du ska hissa upp nosgrimman lite. När man har dubbla remmar och den översta så pass lågt är det enligt min erfarenhet större risk för munskador.
 
Sv: Träns...

kl

när det ändå pratas nosgrimmor... vad säger ni om bygelnosgrimmor?

Jag ska snart köpa ett träns till Thytur och har spanat runt lite. Jag gillar inte den klassiska isländska nosgrimman, tycker att den ofta sitter i vägen för både andning och bett. Bygelnosgrimma har jag själv aldrig provat, så jag är nyfiken på era erfarenheter. Sitter de bra, eller klämmer/skaver de mot hästen?

//Julia
 
Sv: Träns...

jag rider ási med bygelnosgrimma ibland, men har ingen erfarenhet av den på unghäst då han fortfarande rids med remont.
 
Sv: Träns...

Jag använder bygelnosgrimma som en korrigering, som när tant lägger käken på sne tex. Den hjälpte inte så mycket, hon blev mest arg och gick emot tills vi lärde oss hitta ett mellanting och efter det kan jag likväl rida på en vanlig remontgrimma.

Kommer inte lägga på det på Odinn såvida han inte lär sig samma dumheter. Vilket jag tvekar på att han kommer göra.

Jag ogillar bling bling..
Jag vill inte att min häst skall se ut som en ponny.. Så jag gick och köpe en rosa grimma som det står "Precious" på.. :angel:

Men när det kommer till träns och dylika är allt med bling tvärstopp. I ridningen skall det vara stilrent och diskret.. Helst snyggt med..

Favorittränset i denna tråden är helt klart Flippans rundsydda som Kurt har på sig.. Ett sådant vill någon av hästarna ha.. Vem som nu får bli ridhäst..
 
Senast ändrad:
Sv: Träns...

Jag har dille på träns jag. Och nu när vi beställt ny brun sadel så måste jag ju köpa flera träns igen :p Har väl en 6-7 st olika nu, men endast 4 utav dom är favoriter. Har dock bara bilder på två utav dom.

Rundsytt huvudlag och engelsk rundsydd nosgrimma från Draupnir. Inköpt 2004 och använt mkt, jättemjukt och fint. Används förnuvarande vid tömkörning.
1534576039_137c0000f6.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2157/1534576039_137c0000f6.jpg?v=0

Huvudlag med tenntrådsbroderat pannband och en Àstund nosgrimma.
1535425480_c4d578fd54.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2061/1535425480_c4d578fd54.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
267
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
469
Senast: Oknytt
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 476
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
964
Senast: Malin_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp