Bukefalos 28 år!

tränsbett med rörlig mittdel

Breccia_

Trådstartare
jag har ett sprenger wh ultra på min häst som han trivs bäst på, det är det bettet som har en rulle på mittdelen (tredelat bett i mina ögon, i TR heter det tvådelat tränsbett med rörlig mittdel).

och visst är det inte så att jag feltolkar det när det alltså är godkänt på tävling?
det är inte världens skarpaste bild i TR på nätet men så som jag ser det är det ju ett sådant.

jag har nyligen lärt mig att inte lägga in produktbilder så jag avstår det.
vill bara kolla så att jag tolkar det rätt :)
 
Sv: tränsbett med rörlig mittdel

Jag vet inte riktig vilket bett du menar. Men jag vet med säkerhet att det i TR står tvåledat inte tvådelat. Två leder på ett bett ger 3 delar = tredelat :)
 

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Freazer
·
Dressyr Klurar inte ut detta utifrån snabb koll i bett-bilagan till TR så kollar här. Som oerhört förändringsobenägen har jag ridit på likadant...
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp