trail at hand

Ottilia

Trådstartare
Hej! Jag är en sådan där som har varit westernintresserad lite på avstånd ett bra tag. Blev tipsad om att man kan starta trail at hand med sin häst.

Jag har en unghäst ( en åring) och undrar dels om sådana tävlingar är öppna för så unga hästar, hur man bäst förbereder sig och såklart hur jag hittar tävlingar och vad som krävs för att få delta.

Det är inte tävlandet i sig som är viktigt utan mer möjligheten att komma ut, prova på miljön och att ha något konkret att sikta mot med markträningen för att kanske åka ut på någon tävling på våren när hon är två år.
 
Sv: trail at hand

Hej. Den här tävlingsformen är perfekt för en unghäst! Jag åkte på en tävling i somras med min 2-åring och det var jättekul! Det finns inte så många tävlingar att välja på, beroende på om du skaffar dig en licens eller inte. Gå in på www.wras.se och vidare till tävling så hittar du där. Men nu är ju 2011 års tävlingssäsong snart till ända så för din del får du väl vänta in 2012 års tävlingssäsong. Den borde komma ut i slutet av året. Det finns även klubbar som ordnar träningar för trail at hand. Min klubb FWR är en sådan.:D
 
Sv: trail at hand

Tack! såg att de hade länkar till klubbar också =) välbehövligt för mig som har noll koll.
 
Sv: trail at hand

lånar min egna knapp, försökte leta runt bland klubbarna på hemsidan, någon som vet om en rolig klubb som håller hus i norra stor-sthlm's omnejd?
 
Sv: trail at hand

lånar min egna knapp, försökte leta runt bland klubbarna på hemsidan, någon som vet om en rolig klubb som håller hus i norra stor-sthlm's omnejd?

WRU är en rolig klubb som anordnar lite träningar under året, vet att de har två bra tränare, jag har själv tränat 3 år för en av dem och hon tog mig till sm på 2 år dock så hade jag en jätte snäll häst. ligger i norrtälje.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 124
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 112
Senast: Mabuse
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 728
Senast: Mabuse
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 159
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp