Trainer sadlar?!

Sar

Trådstartare
Någon som vet något om märket? Prisklass och kvalité på sadlarna? Säljs de av någon firma i Sverige?
 
Jag har haft min Trainers flatback i 2 år nu och den är fortfarande i nyskick förutom lädret som är lite skavt av stiglädrena. Den är otroligt mjuk att sitta i och ligger bra på den flesta hästar. Nypriset var då ca 7500 kr vilket är ganska lite med tanke på att det är 10 års garanti på bommen och ullstoppning. Sadlarna tillverkas i Argentina.

Jag vet att Sharpman säljer den eller tar in den om de inte har den hemma.

Jag tror att den svenska grossisten heter Ryttarcompaniet. De finns bilder och mer info på danska Danriders hemsida.
www.danrider.dk

Mvh/Sussi :)
 
Börjes har sålt ut en del sadlar i det produktmärket (Trainers). Det har varit bl a Raymond o Lux. Argentinska sadlar som Nesslan sa, och relativt bra kvalite. Har 2 kompisar som har Lux:en, dom har hållt mkt bra o ser fina ut. Bra bom o jämnt stoppade. Inga problem att stoppa om heller om det skulle behövas, ullstoppning.
Dessa sadlar har legat på mellan 3000-5500 kr (Börjes) om jag inte minns fel.
 
Hittade den här tråden. Något nytt om Trainerssadlarna? Vad kostar de? Jag letar sadel och råkade se en begagnad Trainers flatback som jag blev riktigt förtjust i. Det var dock fel bomvidd tror jag.
Vad är det för stoppning?
 
Min kompis har en allround Trainer, hon trivs jättebra och den ligger jättebra på de flesta hästar hon testat den på. Hon köpte den beg för runt 3000 kr på Börjes.
 
Jag har en Trainers professional flatback. Är väldigt nöjd med den. (Se ovanstående inlägg.) Så nöjd att jag just köpt en ny likadan eftersom hästen växte ur den gamla.
Köpte den via Sharpman som fick beställa hem den eftersom det behövdes en XVid bom den här gången. Jag har för mig att nypriset låg på ca 8500kr.
Stoppningen är ull och Professionalen är väldigt rak i bommen. De andra modellerna har jag ingen erfarenhet av.
Mvh/Sussi
 
Här i Norge finns det flera återförsäljare. Såg en dressyrsadel utav det märket en gång, såg helt okej ut till det priset. Fast själv skulle jag nog spendera liite mera pengar och köpa en Prestige (Golden Star om du vill ha flatback) :bow: Finns många brukta att köpa också, kolla annonserna här på Buke
 
Ja, jag tyckte den såg bra ut för det priset. Den jag såg kostade lätt 6500 kr begagnad. Framförallt var den väldigt skön att sitta i.
Jag har egentligen tittat på sadlar i några prisklasser högre, men som sagt, den här var inte alls dum.

Skulle jag köpa en Prestige så blir det av modellen Paris. Jag har en sådan nu som jag trivs jättebra med, men tyvärr har den blivit för trång för hästen.
 
Sv: Trainer sadlar?!

Testar att väcka liv i den här tråden då det nu har gått några år och Trainerssadlarna är lätta att få tag på - era erfarenheter? :)
 
Sv: Trainer sadlar?!

Det är samma tillverkare som gör bl a Trainers, Pessoa, Knights och Lippo. De nya modellerna har utbytbara koppjärn, syntetbom och 4 olika val på bossor/panelfyllningar.
 
Sv: Trainer sadlar?!

Har hört att trainer är typ = Olympic sadlarna, stämmer det? Åtminstone de äldre utan utbytbara koppjärn.
 

Liknande trådar

Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
613
Senast: Bubbles
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
653
Senast: Robina
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
610
Utrustning Tjo, är i behov av sadelgjorsspänneskydd, i brist på tillräckligt långa dressyrgjordar, men hittar ingenting i sverige som säljer dom...
Svar
6
· Visningar
420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp