Trainers Professional ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 8 936
S

SirWillgott

Hittade lite trådar om Trainers sadlar men de var flera år gamla så startar en ny för era nya och fräscha åsikter!;)

Ska få låna hem en Trainers Professional till hästen (ska sälja min Bates Momentum och köparen föreslog att jag kunde prova hennes sadel på samma gång) och undrar vad ni tycker om denna sadel?
Kvalité, komfort, material, passform etc!

Har ej fått sett bilder på den ännu, men den är mörkbrun så skulle gärna också se bilder om någon här inne har en likadan!:laugh:

Så fram med alla åsikter ni har om Trainers Professional!:bow:

Sv: Trainers Professional ?

Ja, jag lånade en till min fux... Från ridskolan... Jätteskön! Mjuk å kändes väldigt CC! Ridskolepållen som har den har väl haft den i ca 3år skulle jag gissa, men det finns knappt några fel på den alls! Bara några små märken efter att ha blivit misshandlad av nybörjare, å "skav" efter stigläder! Min min rumpa älskar denna! :love:

(ignorera schabraket - lite fel årstid! :angel:) waa, stoor bild! SORRY!

DSC00466.jpg

har fler bilder, men inte på denna datorn! (kommer åt dom på måndag)

Den såg ju riktigt skön ut! Dock så är jag lite osäker på om mina ben kommer få plats =/

Har en Trainers dressyrsadel som nu är för smal men den är jätteskön att rida i.Bra kvalitet fast de inte är så dyra:)

Jag är 175, och mina ben får plats med marginal... :)

Den dressyren jag satt i var skön. Smal midja och passar rak rygg.

Om sadeln passar så köp inte nån äldre modell. För nu så kan man få alla Trainers med utbytbart järn.

jag har ridit i en trainers pro och förvånades över hur mkt plats jag hade för mina långa ben.
Däremot har jag ingen aning om hur gammal den är osv.. men gissar på kanske 5-7 år o den är i fint skick.

Har en sån som jag haft i snart 4 år. Den är väldigt skön att rida i . Kommentarer från folk som lånar sadeln, el ridit min häst, brukar va: Vilken skön sadel du har!!!

Verkar vara hyfsad kvalitet. Är stropparna för sadelgjorden som ser mest slitna ut...

Jag har ägt en trainers i ett år nu och måste säga att jag tycker den är välldigt bra. Men igår blev jag tippsad att byta sadel eftersom att trainessadelns lägsta punkt ligger en aning långt bak som lätt leder till en dålig sits på ryttaren och hästen får otroligt mycket bakvikt. :confused:

Men trainers är ju en kopia av en av världens bästa sadel... Så jag fattar inte riktigt hur den skulle kunna vara felkonstruerad?

Någon som har nått tipps om en sadel man verkligen kan lita på?...

Har en Trainers dressyrsadel som nu är för smal men den är jätteskön att rida i.Bra kvalitet fast de inte är så dyra:)

Hur mycket kostade din ny? Har hittat en trainer's dressyrsadel begagnad för 6900:- och undrar om det kanske är överpris.

Mvh Sandra

Någon som vet vart man kan hitta en ny trainer's dressyrsadel på internet? Vilken affär säljer såna?
Hittar bara till ponny, kanske är dålig på att leta.

Mvh Sandra

Mycket gammal tråd du drar upp men googla på sadelpia så får du upp en återförsäljare. Själv köpte jag min på vapencentralen i Kalmar.

Jag skulle påstå att 6900:- är ett överpris på begagnad trainers. Å andra sidan kostar olika modeller olika mycket, vilket skick sadlen är begagnad spelar såklart roll.

Liknande trådar

Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 955
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag köpte för ett år sedan en sprillans ny sadel av en lokal ridsportbutik. Jag har tyckt att det känts lite snett att rida i den, men... 2
Svar
22
· Visningar
2 862
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej! Jag har just nu en Prestige Paris med normal bom som inte längre passar min häst pga den är för smal i bommen. Hästen har lång...
Svar
7
· Visningar
1 195
Western Behöver tankar, åsikter och tips! skrev frågan i en annan tråd jag har startat (en nybörjare tittar in) men har inte fått något svar...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: busigdemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?