trakehner hingst?

Olympus

Trådstartare
Första gången jag skriver ett inlägg på avel så nu får jag ju hoppas att jag gör rätt:angel: :D

Undrar bara om ngn vet ngt om trakehner hingsten Khockey (ibland står det bara Hockey) Vet att han är en känd trakehnerhingst utomlands men vet inte hur känd han är i sverige. Har nämligen en trakehner efter honom så det vore ju skoj om ngn kanske visste ngt mer om honom eller kanske själva har en avkomma efter honom. har fått höra att han ger avkommor som blir både bra hopp och dressyr (o fälttävlans) häst. Har tydligen flera avkommor som tävlar Grand Prix klasser i båda diciplinerna men har aldrig stött på ngn avkomma som har han i sin stam.

Här är min trakehner iafa. E. Khockey UE: Egoist

Olle.jpg
 
Sv: trakehner hingst?

Tack:) jo det är den, Nu fick jag ju reda på lite mer info om han:)
 
Sv: trakehner hingst?

Hvis du søker på Kirow + Hockey i f.eks. Google, så får du nok ganske mange treff.
 
Sv: trakehner hingst?

Berätta mer om härstamningen,är det ett sto..de bra ryska trakener
hästarna är guld värda...Hoenstein släng dig i väggen -Ursäkta men
de är de bästa..

nyfiken
barb
 
Sv: trakehner hingst?

Ska jag berätta mer om min häst? Okej

Han är en valack född 20 Juli 1998. Impoterades till sverige i februari-mars 2005 och var då knappt riden. Han impoterades från Danmark men jag har ingen aning om vad han eller om han gjort ngt där. Har ju namn och adress till uppfödaren så funderar på att skicka ett brev till henne men vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Olympus är som sagt E:Kockey U:Ognennaja och UE: Egoist

Visste inte så mkt om rasen traekhner innan jag köpte min häst men efter det blev jag liote mer intresserade och började läsa lite om rasen och vad jag har förståt så är det ju inte en sån vanlig ras i sverige.
 
Sv: trakehner hingst?

Renrasiga trakehnare är det inte så gott om, men det är en av de raserna som byggt upp det svenska halvblodet. Om du tittar i femte led på Hockey på stammen du fick länk till finns hingsten Dampfross som finns i stammen hos de allra flesta svenskfödda halvblod. Den Egoist som är morfar till din häst bör vara denna http://www.allbreedpedigree.com/egoist och han har också Dampfross i stammen liksom de andra "klassiska" trakehnarna som finns i stammen på de flesta halvblod.

Det här http://www.allbreedpedigree.com/ognennaja bör vara din häst mamma, och hennes morfarsfar Elfenspuk stod i Sverige under många år. Gå in på progeny så hittar du ett helsyskon till din häst (förlåt ameo att jag tog upp ett sto, men jag blev så till mig!)

Din häst är släkt med många, många halvblod som finns i Sverige, bland annat mina egna;)
 
Sv: trakehner hingst?

Tack så mkt:bow: Vad mkt du visste:p Jag är inte ett dugg haj på det där med avel, hingstar o.s.v vet aldrig riktigt vad jag ska leta om jag vill ha reda på info. Men det verkar iafa lite lättare o ha svenskfödda hästar :angel: Har iafa lyckats skriva ihop ett bra till uppföddaren nu så då kanske jag kan få reda på liter mer om min häst och hans släkt:D
 
Sv: trakehner hingst?

Jag har hållt på med stammar länge:)

Skulle nog kunna skriva en liten uppstas om alla hästar i din hästs stam, men då blir det ju tråkigt för dig som inte får leta;)

Klicka runt på sidorna jag länkade till, på flera hingstar finns det mycket info och på en del kan du också hitta länkar till andra sidor.
 

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 653
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
4
· Visningar
1 749
Senast: smulan87
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 081
Senast: Jate Volim
·
Hoppning Hej på er bukefalister! Tänkte höra om ni kan hjälpa mig. Jag minns nämligen att jag sett både bilder och film på en internationell...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: Fenestra
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp