Tråkigt hundliv

K

_karamell_

Jag har varit sjuk i två dagar nu, med halsont och feber. Rösten har varit borta, så jag har bara kunnat åstadkomma ett väsande ljud (som iofs skrämt iväg endel telefonförsäljare ;)) och blivit andfådd av att gå uppför trappan. Idag mår jag bättre, tack och lov, mycket passande eftersom jag ska jobba hela helgen. *suck*

Men min stackars hund har fått roa sig själv de här dagarna :cry:. Idag slängde jag ut ett par nävar godis över gräsmattan, så han fick göra något i alla fall...
Men usch, vad man får dåligt samvete :(.

Hur gör ni när ni är sjuka?
 
aj då! Krya på dig! :)
Tror inte hunden mår dåligt av att roa sig själv i två dar bara, han är ju inte helt ensam i huset så att säga.
Våran hund har en sjukdom så han leker inte så mycket, han börjar bli lite till åren också så tar det lugnt med honom. (ingen smittsam sjukdom eller så men han vissa dar har han lite mindre ork än vanligt)
Men brukar väl gömma godis i huset och såna saker. Så han ändå får göra nåt.
 
Jag är en sådan människa som trycker i mig alvedon och går ut i alla fall. :) Är mkt sällan jag är så sjuk att jag inte orkar med mer än korta kisspromenader.

Har en hund med grym kondis och det är ju vid sådana tillfällen man får lida för att man tränar som man gör. :smirk: Men hunden tar det lugnt hemma även om jag varit liggandes i 3 dagar, dock med en enormt ifrågasättande och olycklig blick, men hon ligger dock.
 
Sen är det vid sängliggande man har tid att lära in onödiga tricks. :D Man hämtar sin klicker, en påse godis (till hunden alltså!) och så kryper man ner mellan duntäckena igen. Sen tänker man ut något hunden ska utföra och så kan man liggandes träna hunden och det enda man behöver göra är att klicka och kasta godis vid rätt utförande. :)
 
Jag går inte ut, för jag hade inte fixat det. Då hade jag däckat ute i skogen :(.
Men jag påminner mig om att det är bra att träna passivitetsträning ;). Och som du säger, man kan hitta på saker inomhus också.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är sjuk och hemma från jobbet idag. Vovven tycker det är trevligt med sällskap men säger att oj vad tråkig du är matte! Hon fick en...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Emor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp