Bukefalos 28 år!

Sjuk och tråkig matte...

Daff

Trådstartare
Jag är sjuk och hemma från jobbet idag. Vovven tycker det är trevligt med sällskap men säger att oj vad tråkig du är matte!
Hon fick en lugn dag igår också eftersom jag inte var så kry då heller så hon börjar vara lite uttråkad.

Vad har ni för tips på hur man kan roa hunden när man själv inte orkar så mycket?

Vi har kört lite apportering (matte kastar ut sockar som vovven får hämta i viss ordning för att byta mot godis), boll med godis i som ramlar ut, matte kastar boll som vovven kommer med och korta kissrundor.

Jag brukar tycka att hon är rätt duktig på att ta det lugnt men idag ligger hon en stund, sen stiger hon upp och kommer med en boll eller liknande till mig och ger mig dåligt samvete. Det dåliga samvetet beror nog delvis på att hon hade en ganska lugn och tråkig vecka förra veckan också, jag var inte riktigt på topp

Hon kommer nog få ett märgen ikväll men hon kan ju inte få mat och godis hela tiden, även om hon absolut inte har problem med övervikt.
 
Sv: Sjuk och tråkig matte...

Hur bor du? Jag brukar kasta ut hundarnas mat i skogen om jag är dålig, så får dom jobba för maten. Funkar på gräsmattan också.
Lär nya trix.
Lär in target/kloss.
 
Sv: Sjuk och tråkig matte...

Nu vet jag inte vad din hund äter för mat, men om den får torrfoder så är det ofta lätt att lägga maten i olika kartonger som hunden får jobba med eller på annat sätt låta hunden jobba lite för maten.

Om du klickertränar så kan du shejpa in lite alla möjliga olika trick som hunden kan utföra under tiden du bara står still eller sitter på en stol (beroende på hur mycket energi du har) och om du inte klickertränar, ja då kan du ju börja ;)
 
Sv: Sjuk och tråkig matte...

Gömma godis? Lägga ut innan man går ut på en kort rastning, sen in och låta henne leta efteråt, när du kan pausa i soffan.

Shejpa in något trick, typ gäspa, eller annat där man själv kan ligga död och bara vänta ut. (även nicka eller liknande funkar ju.)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 334
Senast: Migo
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 780
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 687
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp