Tråkigt på ridbanan

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Venezuelas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 766
V

Venezuelas

Min sköthäst har väldigt tråkigt när vi är på ridbanan.

Rider oftast ut men när man väl kommer in på ridbanan så dör han efter en stund, antagligen är det jag som är problemet.

Hur har ni som haft hästar som tappat all framåtbjudning på ribanan gjort för att få hästen tycka det är kul?

Tacksam för hjälp!

Sv: Tråkigt på ridbanan

Gör mkt tempoväxlingar, halter o övergångar så att han måste vara uppmärksam o inte hinner bli "slö" =)
Eller ta fram några bommar som du går över, det brukar många hästar tycka att är kul =)

Sv: Tråkigt på ridbanan

Övade igår på tempoväxlingar ute i skogen, helt ny häst!

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: TinyWiny
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 226
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Mitt tonårsbarn kläckte ur sig att det är så orättvist att ha missat hur rolig världen var "förr" Konserter- som av någon anledning var... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
6 041
Senast: Derivata
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 890
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka