Träna innan vaccination

Flinga

Trådstartare
Jag ska träna imorgon med min häst och ska därefter åka iväg och vaccinera henne. Hur är det med träning direkt innan vaccination? Efter vet jag att man inte ska anstränga hästen på ett par dagar...

Det är inga problem att vaccinera efter träningspass. Vi gör alltid så med våra hästar då vi tränar hoppning tillsammans med veterinären som vaccinerar. Hon vaccinerar efter träningen innan vi åker hem. Och då tränar jag lika hårt som vanligt.
Travhästen gick banjobb 30 min innan vaccinering i fredags och det är inga problem. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
823
Senast: Nepenthe
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 102
Senast: Mint
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
276
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna