Träna linförighet , hur gjör du ?

• Hundträning
  • Trådstartare Trådstartare frivilligt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 617
F

frivilligt

Har hafft många diskutioner med olika förare och instruktörer genom åren och alla har lite olika metoder för att få med sin hund i linförighet , arbeta glatt . Hur gjör du med din hund , fungerar det - är den focuserad på dig + ? :laugh:

Sv: Träna linförighet , hur gjör du ?

Menar du fot överlag eller just linförigheten, alltså fot med koppel?:)

Fot överlag som sen går över i linförighet med koppel . Själv kör jag ju mkt lösträning -få upp hunden bredvid mig positivt - belönar , växlar med godis - leksak , mkt svängar - korta sträckor. Men många gör olika och får olika resultat i hunden har man sett , därför roligt och se vilka metoder som verkar fungera bäst för att få upp hunden arbetande glatt i fot gåendet .

Sv: Träna linförighet , hur gjör du ?

Hur gjör du med din hund , fungerar det - är den focuserad på dig + ?

Kort skrivet, jag börjar med att lära in bakdelskontroll för att sedan stegra till utgångspositionen med kontakt, sen utökar jag kedjan med att gå ett steg, tre steg osv och arbetar mycket med förväntan och glädje.

Jag tycker nog att jag har positiva hundar och vi har väldigt trevlig när vi samarbetar. :) Hittade inget klipp på bara fotågendet, men man kan ju få en hint under ett par meter i de här gamla filmerna på ställandet och läggandet.

Läggande
Ställande och läggande

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 973
Senast: ildiko
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
772
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 286
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Torrfoderdjungeln..
  • Guldfasanerna