Träna vaccination

Ingridl

Trådstartare
Har köpt en liten unghäst som inte är så mycket hanterad. Hon är känslig och enormt lättlärd dock! Vill inte skrämma henne i samband med att hon ska vaccineras och behöver lite tips kring hur man kan träna vaccination. Tacksam för tips!

Sv: Träna vaccination

Bara hantera henne allmänt så mkt du kan. Gör ingen affär av vaccinationen, uppträd som vanligt, klappa och ge en morot efteråt, men framförallt göt ingen stor affär av det. Många hästar reaherar knappt på vacc spruta

Många veterinärer nyper lite i skinnet på halsen innan de sticker så det skulle du ju kunna träna..

det går jättefort o nålen är så liten, de brukar knappt märka ngt innan det är klart.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
856
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
878
Senast: tara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 386
Senast: skiesabove
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka