tränar dressyr...

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Citronsoda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 760
C

Citronsoda

Hej!
jag rider just nu en häst (travare) som inte har blivit riden så mkt i paddock förut.
Har mest ridit ut på henne under sommaren.
Just nu har jag börjat träna lite dressyr med henne , lugnt nu i början givetvis, men jag skulle bli jätte glad om jag fick lite tips på dressyr övningar som skulle göra henne lite mjukare.
Volter rider jag på för det mesta, men hon börjar tröttna.. :/
Tacksam för svar !

Sv: tränar dressyr...

serpentiner - små och stora bågar, du kan minska bågarna alltefter ju böjligare hästen blir, sidförande övningar, växla mellan små och stora volter så blir det mer varierande. Du kan också rida åttor och andra bågar för omväxlings skull.!

Flytta i bakdelen - det finns knappt något som är så uppmjukande som detta! :) Dessutom är min dröm att någongång äga en häst vars problem inte sitter i att flytta bakdelen, vilket det gör hos de två hästarna jag rider nu :smirk:

Lär in från marken ordentligt först! Övergångar är alltid bra att träna - då blir de mjuka! ;) ställ och böj på raka spår å sånt oxå!

Okej, tack för tipsen :)
Ska börja prova det. ;)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 629
Senast: Idaw83
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 342
Senast: Kajsalisa
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
161
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31