mian1
Trådstartare
Sv: Tränare & ålder
Säkert är det så. Jag är ingen åldersfascist och tror inte alls att ålder är synonymt med kompetens, men just den tjejen var det en väldigt tydlig åldersdiskurs. De andra jag anlitat har alla varit äldre än mig så det var därför jag funderade om de kunde ha med åldersskillnaden att göra varför den yngre tjejen inte funkade.
Då ska jag fortsätta att leta efter en lämplig tränare och inte bry mig om åldern utan hoppas att även de yngre kan se mig som en ryttare att instruera.
Det där kan jag sätta mycket pengar på att det bara handlade om tränarens sociala kompetens. Jag har i nuläget en tränare i typ samma ålder som mig (jag är 25), hon har familj o hus o barn och framför allt en jäkla massa erfarenhet. Hon gör verkligen ingen skillnad i att träna mig och min övervuxna ponny eller min mor och hennes väninna med deras hobbyhästar. Precis som såväl jag som morsan tränar för en annan av min mors väninnor, det gör liksom ingen skillnad så länge personen är någorlunda trygg i sig själv.
Säkert är det så. Jag är ingen åldersfascist och tror inte alls att ålder är synonymt med kompetens, men just den tjejen var det en väldigt tydlig åldersdiskurs. De andra jag anlitat har alla varit äldre än mig så det var därför jag funderade om de kunde ha med åldersskillnaden att göra varför den yngre tjejen inte funkade.
Då ska jag fortsätta att leta efter en lämplig tränare och inte bry mig om åldern utan hoppas att även de yngre kan se mig som en ryttare att instruera.