Marlan
Trådstartare
För att göra en lång och jobbig historia lite kortare....
Min isisvalack på 13 har sedan mitten av juli förra året brottats med sin vänstra has....
Blev behandlad 31/7 och 14/8 och sedan friskförklarad 4/9 och sedan igång satt lugnt och fint enligt vet. ordination.
Blev röntgad med fina plåtar som inte visar på spattförändringar, dock VÄLDIGT trång nedersta glidlede
Har ni någon erfarenhet av detta??
Känndes inte helt fräch efter några veckor och jag åkte tillbaka till kliniken...
Tog nya röntgenplåtar och ingen förändring.
Blev behandlad 3 ggr, 6/11, 27/11 och 23/1.
Skulle då sättas igång e vecka efter sista behandlingen.
Känndes jätte fin första 4-5 veckorna, men blev sämmre igen när jag tog upp tölten.
Min vet säger nu att det finns bara en möjlighet att ev. få han bra, operation.
"Spattoperation" med laser där man bränner bort brosket i leden och på så vis få leden att växa samman. Alltså behandlar en spatt som inte finns...?
ALLA reflektioner och erfarenheter och tankar kring detta uppskattas enormt!
Min isisvalack på 13 har sedan mitten av juli förra året brottats med sin vänstra has....
Blev behandlad 31/7 och 14/8 och sedan friskförklarad 4/9 och sedan igång satt lugnt och fint enligt vet. ordination.
Blev röntgad med fina plåtar som inte visar på spattförändringar, dock VÄLDIGT trång nedersta glidlede
Känndes inte helt fräch efter några veckor och jag åkte tillbaka till kliniken...
Tog nya röntgenplåtar och ingen förändring.
Blev behandlad 3 ggr, 6/11, 27/11 och 23/1.
Skulle då sättas igång e vecka efter sista behandlingen.
Känndes jätte fin första 4-5 veckorna, men blev sämmre igen när jag tog upp tölten.
Min vet säger nu att det finns bara en möjlighet att ev. få han bra, operation.
"Spattoperation" med laser där man bränner bort brosket i leden och på så vis få leden att växa samman. Alltså behandlar en spatt som inte finns...?
ALLA reflektioner och erfarenheter och tankar kring detta uppskattas enormt!

Senast ändrad av en moderator: