Trångt i bogen (SNABBT SVAR TACK!)

KNUTEN

Trådstartare
Hejsan

Köpte ett nytt täcke till min pålla. Detta var tyvärr trångt i bogen. Aldrig varit med om att täcken varit för trånga på henne (eller annan häst) förut. Men vad tror ni? Brukar det fungera att gå upp en storlek för extra bogutrymme eller ska jag satsa på en helt annan täckesmodell? Täcket är ett amigo om det är till någon hjälp.

Behöver svar snabbt då jag måste byta täcket imorgon!

Tack på förhand smarta och kloka bukefalister :)

Sv: Trångt i bogen (SNABBT SVAR TACK!)

Har du provat bogbreddare? Om det passar med en sådan hade jag kanske använt det.
Annars byt täcke och modell.

Finns ju modeller för stora bogar.

Om täcket redan nu är på gränsen till för långt baktill så kanske det inte blir bra. Annars borde det funka.

Du kan ju mäta bogöppningen på båda täckena i butiken med ett måttband och jämföra innan du byter!

Om du köper en större storlek blir ju täcket längre, så kanske det börjar glida istället och då blir det ju ändå trångt i bogen?

Satsa på annan täckesmodell, kanske från ett annat märke du redan vet alltid passar?

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 338
Senast: MiniLi
·
Körning Kan börja med att säga att jag vet att det inte är någon lek att dra timmer och att man måste vara försiktigt osv. Sen kan jag säga att... 2
Svar
25
· Visningar
9 884
Senast: Fia-Lina
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 580
Senast: Tarantino
·
E
Träning Lägger denna tråden här, och hoppas den ligger rätt, då frågan handlar om min unghäst, och jag vill höra olika tips och erfarenheter om... 2
Svar
21
· Visningar
1 821
Senast: estelle79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka