Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oooooch då var 18.2 släppt :bump: :bump:

Workout 18.2
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 reps for time of:
Dumbbell squats
Bar-facing burpees

Kvinnor använder 15 kgs hantlar (om man inte skalar :) )

Workout 18.2a
1 rep max clean (frivändning)

Time cap: 12 minuter för att göra både 18.2 och 18.2a

Så alltså, den tid man har över av 12 minuter efter att ha gjort 18.2, den tiden har man på sig att göra den tyngsta frivändning man kan.

Så här ser det ut om någon är nyfiken :)

Jag vet vad jag ska göra efter jobbet :D :D

Den här snön mördar mig. Drivorna utanför mitt hus (trots att grannen är en pärla och skottar med traktorn varje dag :love:) är lårhöga! :wtf::arghh: Dagens första träningspass blev alltså att överhuvudtaget ta sig ut och släppa ut hästarna.

Efter att ha kommit in igen blev det helkroppspasset i appen. Hade egentligen tänkt ta två varv, men det funkar inte riktigt än med de armövningar som är med. Övriga punkter hade jag kunnat göra två varv av, men inte armhävningarna. Det får väl komma när det kommer.

Efter ont i magen-stressig dag på jobbet var det ännu mer välbehövligt med ett träningspass, så jag knatade (halkade) iväg till gymmet för första gången på typ två veckor. kul att vara igång igen! Det var så att det riktigt hoppade till i hjärtat när jag tog de första tagen på roddmaskinen :o Det blev ett lugnt pass med några favoritövningar bara för att känna på kroppen, och kroppen kändes bra! :bump:

Nu funderar jag på ifall jag ska våga mig på spinning imorgon, eller om jag ska köra ännu ett lite lugnare pass i egen regi. Tror jag avvaktar och ser vad jag känner för imorgon! :)

Oooooch då var 18.2 släppt :bump: :bump:

Workout 18.2
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 reps for time of:
Dumbbell squats
Bar-facing burpees

Kvinnor använder 15 kgs hantlar (om man inte skalar :) )

Workout 18.2a
1 rep max clean (frivändning)

Time cap: 12 minuter för att göra både 18.2 och 18.2a

Så alltså, den tid man har över av 12 minuter efter att ha gjort 18.2, den tiden har man på sig att göra den tyngsta frivändning man kan.

Så här ser det ut om någon är nyfiken :)

Jag vet vad jag ska göra efter jobbet :D :D

Kul kväll i boxen igen igår :up: Jag lyckades ta mig igenom alla knäböj och burpees på 7:52 så hade drygt 4 minuter till frivändningarna. Startade på 40 kg, hade ingen aning om hur tungt det skulle kännas så flåsig, men det gick bra. Sen höjde jag med 5 kg till 55 kg vilket är mitt tidigare pr och det gick också bra, blev ett riktigt snyggt lyft faktiskt :D Sen höjde jag till 57,5 och bommade två gånger hehe. Sen var tiden slut!
Flåsig och snabb och kul med frivändning på slutet! Skalade och körde med 10 kgs hantlar istället för 15 kg, hade säkert klarat 15 kg också men 10 kg kändes mer rimligt :P

Nu blir det nog vila idag och imorgon :)

Orkade inte stressa med träning av hästar igår. Förberedde för att fira yngsta dottern som fyller 3 år idag och städade istället :) Idag har vi kalas efter lunch och när alla gäster åkt ska jag rida båda hästarna om inte kroppen säger annat.

Behöver träna upp magmusklerna också. Gör omvänd planka det?
Jag har inte fått ont i ryggen pga övningarna utan omständigheter, då jag ej tränat på några dagar när det inträffade. :/
Ja absolut tränar du magmusklerna i omvänd planka! Lika mycket som i den vanliga. Finns massa utvecklingar även på den omvända, typ inkast med vikt, dippa benen osv. Även om du fick ont i ryggen av andra orsaker så kan du få ännu mer problem med den om du gör situps just nu iallafall.

Ja absolut tränar du magmusklerna i omvänd planka! Lika mycket som i den vanliga. Finns massa utvecklingar även på den omvända, typ inkast med vikt, dippa benen osv. Även om du fick ont i ryggen av andra orsaker så kan du få ännu mer problem med den om du gör situps just nu iallafall.
Just nu avvaktar jag med träning helt tills ryggen slutar göra ont, börjar luta åt att det är dags för kiropraktorbesök igen.

Imponerad av att min kropp känns så pigg. Kom på att jag har tränat 13 dgr i rad. I dag körde jag ett intervall pass på cykeln med ganska tung belastning. Kroppen kändes bra. :)
I morgon blir det vila och mys i soffan och titta på Vasaloppet.

Imponerad av att min kropp känns så pigg. Kom på att jag har tränat 13 dgr i rad. I dag körde jag ett intervall pass på cykeln med ganska tung belastning. Kroppen kändes bra. :)
I morgon blir det vila och mys i soffan och titta på Vasaloppet.
Vad härligt det låter! :)

Jag brukar promenera ca 1 h varje dag, men de senaste veckorna har det inte blivit så mycket p g a vädret. Pappa har skaffat en träningscykel som jag tänkte använda ibland. Är puls runt 150 lagom för konditionsträning? Höll på i 15 min i dag, kändes lagom att börja med, efter 45 min promenad.

Nu har jag bara sju dagar kvar på 30-dagarsutmaningen. Känns härligt och när den är klar så hoppas jag att snön försvinner och det blir lite plusgrader igen så att jag kan ta fram cykeln. Då blir det nog lite olika träningspass från appen för styrka.

Nu har jag bara sju dagar kvar på 30-dagarsutmaningen. Känns härligt och när den är klar så hoppas jag att snön försvinner och det blir lite plusgrader igen så att jag kan ta fram cykeln. Då blir det nog lite olika träningspass från appen för styrka.

Heja, heja! Jag tyckte det var skönt när jag kom så långt att det var så kort tid kvar, även om övningarna var gräsliga på slutet var det värt att kämpa när det var så kort tid kvar. För att inte tala om hur skönt det var när alltihop var klart.

Heja, heja! Jag tyckte det var skönt när jag kom så långt att det var så kort tid kvar, även om övningarna var gräsliga på slutet var det värt att kämpa när det var så kort tid kvar. För att inte tala om hur skönt det var när alltihop var klart.

Tack ja nu känns det verkligen som man kan se slutet på den. Igår hade jag t.ex. 84 stepup på stol vidrigt men skönt när man gjort det liksom. Dock gillar jag den övningen väldigt mycket så den kommer jag att fortsätta med oavsett om det är med i ett träningsprogram sen eller inte. Men känns i hela kroppen idag. Känner mig lite stolt som tog mig vidare efter att ha varit sjuk två veckor också Dessutom har jag blivit i mycket bättre form. :banana::bump:

Blev en ridtur med unghästen som handhäst igår :) Men idag ska båda ridas. Ska snart gå ut och sadla. Dom står i stallet och väntar på mig och mumsar hö :)

Annars har jag inte planer idag och det är väldigt gött! Maken ska åka och hugga ved när jag är klar med hästarna så då går jag och ungarna ut och leker lite. En hyfsat lugn dag alltså :)

Tack ja nu känns det verkligen som man kan se slutet på den. Igår hade jag t.ex. 84 stepup på stol vidrigt men skönt när man gjort det liksom. Dock gillar jag den övningen väldigt mycket så den kommer jag att fortsätta med oavsett om det är med i ett träningsprogram sen eller inte. Men känns i hela kroppen idag. Känner mig lite stolt som tog mig vidare efter att ha varit sjuk två veckor också Dessutom har jag blivit i mycket bättre form. :banana::bump:

Den är med, i helkroppsprogrammet. ;) Du kommer nog gilla de programmen bättre, efter att ha kört så galet många repetitioner av vissa övningar är det skönt att köra 30 sekunder allt vad man orkar och sen ny övning.

Det blev armar idag. Det pass som känns extremt långt borta att jag kommer palla flera varv av.

Vad är era bästa armövningar som ska gå att göra hemma, och helst utan redskap? Börjar känna att passet i appen är lite samma som deras magpass, här är det variant på variant med armhävningar och det känns lite monotont. Så funderar lite på om jag kan hitta ett annat alternativ i stil med corepasset jag gör istället för det?

Jag är nog officiellt sjuk. Tror jag. Sov nio timmar inatt och har precis avverkat två till på soffan. Jag sover i princip aldrig på dagen, så något tok är det. Känner mig helt överkörd.

Ska försöka orka med dotterns danslektion idag, i övrigt ska jag göra cirka noll. Känns dåligt vad gäller träningen då det bara blev två pass den här veckan, men men... Bättre att bli frisk så jag kan jobba och träna i veckan som kommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 809
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 176
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka