Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Semesterträning! :love: Jag körde bara precis så mycket och länge jag hade lust med, vilket slutade i 800 m rask löpning, 3 set sittande axelpress, 3 set latsdrag med chin-grepp och 200 m simning. Kort men intensivt och framförallt skönt!

Jag har verkligen känt mig i behov av en semester efter de senaste veckornas sjukdom, stress och 10-12-timmars arbetsdagar, så jag satsar på så lite press som möjligt vilket verkar funka bra. Nu blir det frukost och sen strand & glass resten av dagen :)

Red båda hästarna igår och sen red även barnen lite så jag fick gå en bit :)

Nu står hästarna i stallet och väntar på att få träna igen så jag ska gå ut snart. Jag och barnen ska följa med maken när han hugger ved sen så ska vi dra undan ris från åkrarna så det blir ett träningspass i sig :p Har förhoppning om att hinna gymma också!

Matchen är inställd :arghh: Motståndarlaget ställde in kl 22 igår kväll, "får inte ihop lag".. Så jävla tråkigt! :rage:

Igår gjorde jag några varv av diverse övningar som idag gör att jag har träningsvärk lite överallt. Idag har jag sprungit, något slags långpass får man väl ändå kalla det. Ute typ 65 minuter i snömodd + blötsnö som for rakt in i ansiktet - det var verkligen supermysigt, speciellt när snön letade sig in bakom glasögonen och in i ögonen :cautious: Första halvan gick det som på räls, andra halvan började det kännas lite tungt och jag fick ta en del gåpauser. Blev lite trött i ena höftböjaren, känner igen känslan från förra året när jag började öka på distansen lite. Tog fler och längre gåpauser för att inte fortsätta belasta. Får ta det lugnt och inte öka för snabbt helt enkelt :)

Igår gjorde jag några varv av diverse övningar som idag gör att jag har träningsvärk lite överallt. Idag har jag sprungit, något slags långpass får man väl ändå kalla det. Ute typ 65 minuter i snömodd + blötsnö som for rakt in i ansiktet - det var verkligen supermysigt, speciellt när snön letade sig in bakom glasögonen och in i ögonen :cautious: Första halvan gick det som på räls, andra halvan började det kännas lite tungt och jag fick ta en del gåpauser. Blev lite trött i ena höftböjaren, känner igen känslan från förra året när jag började öka på distansen lite. Tog fler och längre gåpauser för att inte fortsätta belasta. Får ta det lugnt och inte öka för snabbt helt enkelt :)

Glasögon är verkligen ett jävla aber vid vinterträning. :meh:

Jag bänkade idag. Det var kul. Svägerskan fuldrog 100 kg i marklyft. Det var svinkul! :D

Jag tog fel på tiden passet började igår, trodde det var 15:30 men det var 16:30 :p Så jag körde ett eget pass istället, orkade inte vänta en hel timme. Blev 5x5 militärpress, 5x5 knäböj och 14x3 utfallssteg bakåt med skivstång. Tänkte avsluta med wallballs men har ett sår i handen som gör för jäkla ont :cautious:

Ny vecka nya tag! Är sugen på yoga ikväll så det får det bli efter jobbet :) Sen får vi se vad det blir i veckan :bump:

Kände mig sliten under fredagens pass. Har känt mig så pigg så jag lyssnade på kroppen och tog träningsledigt lör och sön.
I dag svarar kroppen igen. Har cyklat 21.8 km på 45 min i varierat och ganska bra motstånd.
Kör på en stund till på den andra cykeln.

Förra veckan räknades in på
Måndag - ben.
Tisdag - planerad vilodag.
Onsdag - helkroppsprogrammet.
Torsdag - rumpa.
Fredag - fem kilometer promenad.
Lördag - core.
Söndag - oplanerad vila. Skulle egentligen kört armar, men det blev inte så.

Fy vad dåligt det kändes att träna idag. Körde halva appträningsprogrammet imorse är på dag 26 innan jag bestämde mig för att avbryta. Fick förenkla varje övning för kroppen orkade bara inte den skrek neeej i varje övning. Känns lite misslyckat men på et igen imorgon tänkte jag. När min kropp protesterar på det viset så brukar det vara något fel det har jag lärt mig vid det här laget så ingen idé att plåga kroppen utan faktiskt lyssna på den. Vilja har jag så att när det bara känns som lite motstånd så brukar jag ta mig igenom det ändå men idag känns som något seriöst fel. Får ta en lugn promenad i eftermiddag och känna efter helt enkelt.

Fy vad dåligt det kändes att träna idag. Körde halva appträningsprogrammet imorse är på dag 26 innan jag bestämde mig för att avbryta. Fick förenkla varje övning för kroppen orkade bara inte den skrek neeej i varje övning. Känns lite misslyckat men på et igen imorgon tänkte jag. När min kropp protesterar på det viset så brukar det vara något fel det har jag lärt mig vid det här laget så ingen idé att plåga kroppen utan faktiskt lyssna på den. Vilja har jag så att när det bara känns som lite motstånd så brukar jag ta mig igenom det ändå men idag känns som något seriöst fel. Får ta en lugn promenad i eftermiddag och känna efter helt enkelt.

Jag tänkte på dig innan och hur det gick med din utmaning. Låter klokt att lyssna på kroppen. Passen var ju dessutom rätt tuffa där på slutet.

Ben, check. Snön smälter sakta men säkert. Hoppas kunna börja ta ut hästarna till helgen. Den lille hade nog gått redan nu, men den stora kommer behöva långgå och gärna i skogen, så för henne måste det försvinna lite till innan vi vågar oss ut.

Sammanfattar förra veckan med 7 ridpass, 2 styrkepass med lite löpning efter ena, 4 promenader. Bra vecka och jag hoppas vi fortsätter hålla oss friska nu *peppar peppar* :)

Unghästen har vila så jag har bara fyra ridpass inplanerade för den äldsta och så ska jag försöka få till ett löppass och två styrkepass. Promenader när det passar och behövs för hunden :)

Idag kanske jag får till en promenad ikväll beroende på vad sent jag är hemma. Har ett möte efter jobbet som jag hoppas går smidigt så jag kommer hem innan ungarna somnar.

Asså denna helg. I lördags gick jag på fest med en 1,5 l BiB-mojito, och kom hem 03 iförd min brors skjorta och med ett 15x5 cm ”bastard”-klistermärke på bröstet :laugh: inte mycket träning mao, även om jag har träningsvärk efter att ha dropped it looow på krogen :D

Planen för veckan är yin på tisdag, fredag, och möjligen söndag. Kanske kettlebell på torsdag, beror på hur kryssad jag är efter jobbet. Har en sjuklig katt hemma kombinerat med lång arbetsvecka, så försöker hålla det lite öppet. :)

Låter som att vi fungerar lite likadant du och jag, bra gjort att ha lyssnat på kroppen! Det tackar den säkert för, mer eller mindre direkt :p

Då var jag och kollegan anmälda till Vårruset :D Uppvärmning inför halvmaran :p
Så kul! När är halvmaran igen? Och visst skulle väl du springa något sådant där tokigt hinderlopp också, typ Toughest eller nått?

Asså denna helg. I lördags gick jag på fest med en 1,5 l BiB-mojito, och kom hem 03 iförd min brors skjorta och med ett 15x5 cm ”bastard”-klistermärke på bröstet :laugh: inte mycket träning mao, även om jag har träningsvärk efter att ha dropped it looow på krogen :D

Planen för veckan är yin på tisdag, fredag, och möjligen söndag. Kanske kettlebell på torsdag, beror på hur kryssad jag är efter jobbet. Har en sjuklig katt hemma kombinerat med lång arbetsvecka, så försöker hålla det lite öppet. :)
Haha, det första stycket fick mig att skratta högt! Hoppas att inte baksmällan var för illa, och att katten kryar på sig förstås!

Det blev morgonträning idag också :) Vi fick genom min bror tillgång till ett superfint hotell med lika fint gym, så det kändes synd att inte utnyttja det. Återigen körde jag lite vad jag kände för, och det blev mest rygg idag. Lyckades klämma till med 2,75 + 2 + 1 pull ups minsann! Anledningen till att det första setet kallas 2,75 är att jag tyckte att den tredje repetitionen bara kunde räknas som en halv medan min bror tyckte att den kvalificerade som hel, så vi möttes halvvägs :p Känns jättekul hursomhelst!

Imorgon blir det ingen regelrätt träning, men vi ska åka till ett stort vattenland vilket brukar vara tröttande så det räcker och blir över ;)

Låter som att vi fungerar lite likadant du och jag, bra gjort att ha lyssnat på kroppen! Det tackar den säkert för, mer eller mindre direkt :p

Så kul! När är halvmaran igen? Och visst skulle väl du springa något sådant där tokigt hinderlopp också, typ Toughest eller nått?

Haha, det första stycket fick mig att skratta högt! Hoppas att inte baksmällan var för illa, och att katten kryar på sig förstås!

Det är Oslo Marathon 15 september :nailbiting: Njae, vi pratade på att delta i Tough Viking förra året men det blev aldrig av. Är inte så sugen på det just nu heller utan ska försöka överleva en halvmara :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 801
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka