Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har dragit på mig nackspärr! :arghh: Det strulade på jobbet i morse så det var bråttom bråttom att växla fram, och jag slarvade när jag kastade en klotväxel. Brukar ta grepp med båda händerna och knäböja upp den, nu tog jag ett käckt enhandsgrepp och försökte svänga runt. Tack och hej sa nacken. Ibland är man inget annat än ett jävla pucko alltså :banghead: nu ligger jag på soffan hemma och kommer inte upp :meh: så veckans träningsplan: ta det lugnt fysiskt och börja använda hjärnan igen.

Nackspärr är så jävla vidrigt. :( Hoppas det släpper snabbt!

Jag knäböjde igår. Utan skor men med bälte vilket är en udda kombo för mig. Jag måste ha ställt mig lite bredare med fötterna eller nåt sånt för sa-ha-tan vad det tog på insida lår. Utöver böj blev det lite KB-svingar och bara för att säkerställa att det ska göra ont nånstans dagen efter så blev det några set benspark också.

Igår hämtade vi skivstången och alla tillbehör och installerade i ett rum i källaren som nu äntligen blivit gym :) Nu har vi skivstång med rack och drygt 100 kg vikter, en hög med hantlar som går att ändra vikter på, en crosstrainer, en bodypump stång, mini band, yoga mattor och löpband så vi klarar oss rätt bra med att träna hemma nu :D Ikväll ska vårt egna lilla gym invigas :up:

För övrigt idag så ska jag och kollegan ta en liten lunchpromenad och så hoppas jag på att kunna rida ikväll :)

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Eftersom jag satte igång hästarna igår vaknade jag upp till en vit värld idag igen :banghead:. Lilleman reds visserligen av medryttarna i söndags, så han skulle ändå vilat idag. Men det här börjar nästan bli komiskt, så här länge har snön aldrig legat här nere.

Var så ledsen och trött efter jobbet och undrade hur jag skulle orka köra spinning. Men det blev ett riktigt bra pass och det ger mig en sån otrolig kick att det är osannolikt. Jag som inte tycker att det är kul att motionera(trots att jag gör det 5-6 ggr i veckan)

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Eftersom jag satte igång hästarna igår vaknade jag upp till en vit värld idag igen :banghead:. Lilleman reds visserligen av medryttarna i söndags, så han skulle ändå vilat idag. Men det här börjar nästan bli komiskt, så här länge har snön aldrig legat här nere.

Det snöar här också nu och det lägger sig.. :arghh: jag orkar inte med detta mer..

Körde ett pass i vårt egna lilla gym igår :D Bänkpress, skivstångsrodd, flyes, axellyft och en rumpövning med miniband. Där nere kommer vi nog spendera en del tid :) Golvet ska städas ordentligt och så ska vi försöka få in lite mattor så det är trevligare att lägga sig på golvet vid magövningar t.ex.
Var ute på en ridtur innan vi tränade. Så himla skönt att det är ljust så pass sent :love: Jag var klar med hästarna strax innan kl 21 och det var inte helt bäckmörkt ens då!

Idag blir det nog inte så väldigt mycket aktivitet. Vi ska åka och köpa lite skor och jackor och efter barnen lagt sig tänkte vi klyva färdigt högen som ligger kvar ute innan vi får hem mera ved och så ska sista brädorna på vedskjulsväggen upp. Möjligt att jag tar en promenad eller så bara :)

Usch, vad jag lider med er som har snö fortfarande! Även här är våren extremt svårflörtad i år, men jag försöker intala mig själv att det åtminstone innebär att det kanske blir en extra lång, varm sommar istället... :angel:

Här låg det mest puder kvar i morse, även om det var svinigt kallt. Ponny och jag promenerade i alla fall en timme tillsammans, och även om måndagens fantastiska grusvägar nu är försvunna och ersatta med knögglig frusen lera igen, så gick det i alla fall att ta sig fram.

Jag ska träna ett pass efter jobbet men känner mig märkligt oinspirerad. Det känns typ som att jag bara går och väntar på att jag ska kunna komma igång med crossfit ordentligt (börjar på tisdag!) så all annan träning känns tråkig. Men jag tror att jag kör ett pass i samma stil som de jag gjorde på semestern; hugger tag i det som känns kul och bra för stunden typ. Jag är lite sugen svettfest, så det blir nog att jag knåpar ihop ett litet HIIT-pass eller liknande! :)

Sedan vi ställde om klockan har jag varit SÅ trött. Känner mig verkligen helt ur fas. Är van att träna på morgonen men just nu går det knappt alls för jag är så jäkla spak. Kom igen kroppen, ställ om nu! :arghh:

Sedan vi ställde om klockan har jag varit SÅ trött. Känner mig verkligen helt ur fas. Är van att träna på morgonen men just nu går det knappt alls för jag är så jäkla spak. Kom igen kroppen, ställ om nu! :arghh:

Jag också. Jag brukar inte reagera, särskilt inte på det här hållet när det blir ljust, men denna gången är jag helt seg.

Match innan ikväll och BAAM! Vinst med 3-0! :D
Spelade hela matchen och är mör i kroppen nu.. krampar ganska lätt i både lår och vader och MÅSTE komma ihåg att köpa magnesium!!
Otroligt nöjd med min (och lagets) insats idag, SÅ KUL match att spela! Var nära att sätta ett mål också.. nästa gång..
Vädret kunde varit bättre.. snålblåst och -1 (kallare tack vare blåsten..) :crazy:

Annars är tuff dag där jag drog ut till pålle direkt efter jobb imorse, fodrade, släppte ut, mockade och red! Tack och lov var det inte kramsnö så det gick finfint att rida ut en sväng ändå! :) Och pålle va en riktigt mysfis idag! :love:
Sen hem, dusch och kraschade i säng 3h.. upp för ett besök hos massören, en fikaträff med brorsan och sen direkt till matchen..:angel:
Just nu vet jag inte riktigt varför jag är vaken.. såattehh.. god natt! :laugh:

Jag lyckades släpa mig upp i morse och drog på gymmet. Dagens pass bestod av kettlebellsvingar (alltid kettlebellsvingar :D ), militärpress, skivstångsrodd och armhävningar. Dessutom har jag fått för mig att jag ska lära mig enbensknäböj (heter pistol squats så på svenska?), men eftersom jag är långt ifrån att klara det gjorde jag det med hjälp av en bänk. Var fan nog så svårt. :p

Men nu får det väl ändå ta och ge sig för din del. :(

Så förkyld som yngsta dottern blev förra veckan och är fortfarande så var det väl väntat. Men är så trött på att va sjuk! Vill träna och få fler mil i benen inför halvmaran :arghh: Har inte ont i halsen iallafall, alltid något. Bara hostig och lite snorig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 781
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka