Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
:love:

Vad glad jag blir! :) Jag gör mitt bästa för att odla min harmoniska och avslappnade sida, det kommer inte hundra procent naturligt direkt :angel: Har börjat meditera, det är till stor hjälp. Och slutat väga mig. Och börjat gilla min kropp för vad den är och inte för vad den skulle kunna vara OM... ja du fattar. Avföljer alla som pratar om kalorier.

Prestationsmonstret ligger och lurar hela tiden så jag får passa mig :D Men jag blir jätteglad om jag kan inspirera någon! Känner mig ofta töntig på instagram men där är återigen något jag försöker släppa. De som tycker jag är töntig får väl avfölja liksom :laugh:
jag vill följa! Vad heter du? :)

Jag fick upp en reklam om skor från Sholl. Är det ngn som vet om dom finns för neutralt löpsteg? Hittade bara som stod om pronation.

Alltså @Trollunge det där var jobbigt! :laugh: Men bra pass! Typ hela kroppen darrar och jag känner mig verkligen genomkörd :D

Körde bara typ 6-7 minuter uppvärmning för jag blev uttråkad :o Sen började jag med marklyften och upphoppen, marklyft med stång på 30 kg vilket var riktigt jobbigt att köra 3x20 reps på. Upphoppen ska vi inte tala om :cool: sjukt jobbiga! Svingarna var mest jobbigt att köra så många, 12 kg är väl i lättaste laget att svinga med egentligen men i ett sånt här pass var det kanske lika bra... heh. Armhävningarna var... intressanta :angel: Blandade hej vilt med olika skalningar för att lyckas. Sista rundan var kul med push press och utfallssteg, körde med 8 kg kettlebell.

Såååå ... Tack för passet, det var kul men superjobbigt! :D

Promenerade när äldsta dottern red förut sen körde vi ett pass i gymmet och nu har vi äntligen fått trötta barn i säng :p Ska gå ut och kvällsfodra nu medan maken gör chokladbollar som vi tänkte äta i sängen medan vi kollar någon serie. Rätt bra fredagkväll :up:

Hur känner ni skillnad på hunger och sug? Känner ni skillnad. Idag har jag varit jättehungrig hela dagen. Jag känner mig helt bottenlös. Men kan man vara så hungrig eller är det sug/ångest?
Jag äter ungefär lika regelbundet som Skalman, så jag har rätt bra koll på det där tycker jag. Det är sällan jag hinner bli riktigt hungrig eftersom jag håller rätt hårt på mina mellanmål. Så när jag verkligen blir hungrig så brukar jag kunna lita rätt bra på att det är ett tecken just att jag faktiskt behöver äta mer.

"Ovanlig" hunger brukar för mig gå att länka till något logiskt (som att jag åt en ovanligt liten lunch, skippade melliset, m.m) men visst har jag sådana där hungerdagar också! Bara ett par gånger om året eller så förvisso, men när de väl inträffar brukar jag ta det som ett tecken på att kroppen behöver mat och äta på så mycket jag vill.
Gud vad kul att du är igång!! :banana:
Ja verkligen! Det är så himla spännande och roligt att lära sig en massa nya rörelser! :bump:

Fy fasiken, idag var det tungt att träna vill jag lova! Jag har känt mig lite svag och seg hela dagen - antar att det är de senaste veckornas flängande & jobbstress som tar ut sin rätt. Ser enormt mycket fram emot en "gå runt i pyjamas hela dagen och inte sticka näsan utanför dörren"-dag imorgon! Hade egentligen tänkt försöka sticka iväg och åka skidor över dagen, men det blir definitivt en sak för mycket.

Dagens pass var ett sådant där där jag kände mig rätt klar redan efter uppvärmningen :angel: 3 varv av 15 KB-svingar, 10 squats och 5 burpees följt av teknikjobb med squat cleans. Det kändes rätt lagom. Sedan kom huvuddelen. :banghead: Vi delades in i lag om 3 pers och turades om att göra 40 burpees over bar, 40 thrusters (typ som push press men man går ner hela vägen i en djup knäböj), och den tredje körde roddmaskin. Sedan roterade vi så i 14 minuter.

Jag var verkligen inte i toppform och hade lite dåligt samvete för att jag sinkade mina lagkamrater. Att den ena tjejen i laget var sinnessjukt vältränad hjälpte inte. Meeen det är ju just sådana tankar jag måste jobba med att blocka, för det är faktiskt mitt träningspass också! Så det så! :D

Okej, dags att återge onsdagens sjukgymnastik i hopp om att det får mig mer kontinuerlig :angel: Inledde med att vara på crosstrainern igen. Sedan upprepade vi de övningar som jag fått prova senast, dvs. "sittande knästräck på boll" som var lika besvärligt som senast, bäckenlyft med fötter/ben på bollen och lårcurl på den samma gick lite bättre. Där utökade vi med att vrida kroppen samtidigt som bäckenet är lyft och benen på bollen (det kallas säkert något specifikt, men jag är son sagt ny på allt sånt) och DET var svårt. Återigen blottas det att min vänstersida är jättesvag när jag vrider till höger, för det går knappt utan att trilla åt sidan helt. Sedan blev det lite planka med armbågarna i marken och någon form av dragövning (skiddrag?). Fick ett gummiband som jag kan sätta fast i en dörrkarm för att göra det senare hemma, utan maskinen. I led med att jag är ovan vid allt så blir det ju liksom inte så ansträngande som det kan bli, det är mer trevande försök. Det speglar ju också av sig när jag testar hemma, men jag har ändå upprepat respektive övningar några gånger. Men det är roligt, och jag tänker dels att det är givande att för första gången i mitt liv inte motionera med syftet att bli smal och att jag lär bli mycket bättre på att rida framöver, om jag inte ger upp då ;) Utöver det här så har jag promenerat och joggat lite i veckan, och ska tillbaka igen den 17:e.

Min träning rullar på, även om det varit rätt trögt ett tag.
Jag är nu uppe på 40 kg på 4x5 i marklyft. Kör 20 kg 1x5 före som lite mjukstart. Har även börjat lägga till skivstång med vikter på knäböj, just nu 10 kg. Verkligen en ökning för när jag började köra knäböj i januari så fick jag hålla ut armarna rakt ut för att stänga till något i magmusklerna (ååh vad jag lyssnar dåligt vid de anatomiska förklaringarna :o) eftersom det gjorde för ont i de sydda magmusklerna.

6 månader sen min stora bukplastik, så förmodligen har magmusklerna börjat anpassa sig till all träning :p Dock insåg jag idag att jag läst fel på mitt träningsprogram de senaste gångerna; axelpress har blivit till sidolyft :o. Får man skylla på överansträngt hjärna när man inte ens läser ordentligt ? :rofl:

Ridtur, promenad och vedhantering har stått på motionsschemat idag :)

Har fått låna en Polarklocka av min bästis för att se om det är något för mig eller om jag är en Fitbitnörd för evigt :p Ska både rida och springa i morgon så då ska den testas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 773
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 169
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka