Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter som en härlig träningsvecka, de små missödena till trots! Jag har också testat det där med att köra skivstången i hakan, under en omgång push press. Jag höll på att bita av mig tungan - inte jätteskönt faktiskt... :wtf:

Usch nej, tungan vill man ju inte bli av med! :eek: Detta är andra gången jag gör det, men förra gången var under uppvärmningen. Samma resultat både gångerna iaf, lite skrubbsår och blåmärke men intakt tunga och tänder :p
Ja känns som en härlig träningsvecka! Och fredagsmyset i boxen imorgon blir svettig träning o sen käka pizza ihop så det låter gött :up: Sambon reser till Indien idag och jag är själv hemma så det passade ju perfekt med :p

Jag kände inte av halsen mer varken igår eller efter att ha släppt ut hästarna och fixat stallet idag, så jag körde passet jag egentligen skulle kört igår (det var vila idag så bytte plats på de dagarna). Jäklar vad tungt det var. Det börjar närma sig slutet, och det märks. Morgondagens pass ser inte heller alltför mysigt ut på pappret. Men skönt när det är gjort.

Idag är jag konstant hungrig. Då frustrerande. I kväll är det spinning om det inte blir inställt pga att för många avbokar.

På ämnet ”ostörd sömn” så somnade jag själv i sängen, men vaknade med både man och dotter där. Att jag inte hade märkt dem var inte så konstigt, för maken låg längst bort på kanten med dottern hängande på sig som en koalabäbis. Jag hade nog åtminstone två tredjedelar av sängen för mig själv. :D

Vissa nätter kan jag sova så tungt så jag inte märker att yngsta kommit till oss ett par ggr och att sen maken inte orkat med henne längre utan bytt säng. Så det händer ibland att jag vaknar på morgonen av att maken är borta och E ligger bredvid och snarkar :p

Blåsig och kall ridtur på lunchen men hästen var sååå duktig :love: Jag som mer eller mindre vad beredd att ge upp tölten och låta honom vara tregångare för ett halvår sen (nästan, jag är inte den som ger upp vanligtvis :angel:) har börjat få ordning på oss igen sen jag red för en tränare i oktober som jag ridit för på några år. Det lilla vi hann få hjälp med har gett resultat! Nu kan vi börja göra rörelser i tölt utan att han blir stressad och slänger upp huvudet och travig :up: Mycket jobb kvar men vi är på G!

Tredje dagen utslagen i soffan :down: Kände mig något piggare i morse, men efter några vändor mellan vardagsrummet och köket (cirka tio meter enkel väg) var jag helt slut igen. Vet inte hur det känns om man har influensa men det är åtminstone en rejäl infektion, risk att jag blir hemma hela veckan. Alltid svårt det där att veta när man är redo att gå tillbaka till jobbet men det är ingen vits att gå tillbaka för tidigt...

Note to myself: Be inte massören massera dina stela vader samma dag som du har fotboll.. SÅ STEL och öm i vaderna.. inga pigga ben idag inte.. :p Men det gör ju bra för framtiden och det är poängen! Skuldran var däremot mycket bättre idag! :) Vilket är otroligt skönt då jag egentligen tycker att jag lägger lite för mycket pengar på massagen just nu, men jag gör ju det för att det faktiskt hjälper!

Pålle gick så fint idag, lyssnade riktigt fint och var så nöjd med sig själv! :love:

Och så fotboll innan ikväll.. Som sagt inga pigga ben alls.. och så otroligt jävla rövkallt.. :crazy: Jag är så innerligt trött på kyla och mögväder nu..
En bra träning annars, teknikövningar, kondition, passningsövningar och spel på liten yta.. :up:

Jobb hela helgen som kommer nu.. inte så sugen.. O_o

Tredje dagen utslagen i soffan :down: Kände mig något piggare i morse, men efter några vändor mellan vardagsrummet och köket (cirka tio meter enkel väg) var jag helt slut igen. Vet inte hur det känns om man har influensa men det är åtminstone en rejäl infektion, risk att jag blir hemma hela veckan. Alltid svårt det där att veta när man är redo att gå tillbaka till jobbet men det är ingen vits att gå tillbaka för tidigt...

Usch, stackare! :( krya på dig!

Halkat ur tråden igen - mycket för att jag knappt kan skriva från mobilen och jag sitter aldrig vid datorn...

Tränar på iaf! :) Dagens träning blev 4 km jogg! Kändes ganska bra! :)

Promenad igår och det blåste isvindar. Bara isbjörnarna som fattades så var det som på Svalbard :meh:

Idag ska jag rida unghästen på lunchen och ikväll funderar jag på att åka till gymmet. Maken orkar nog inte följa med men någon av barnen kanske vill med, annars åker jag själv :)

Dagens pass var grisigt. Grisigt! Men det är gjort åtminstone. Givetvis passade det på att ramla ner ännu mer snö nu ikväll. Orkar inte. :wtf::arghh:

Vad härligt det är när det känns som att man inte tränat på evigheter, och så är det i själva verket mindre än en vecka sedan sist! :) Det var jättekulatt vara tillbaka på gymmet idag i alla fall, och det blev ett rejält benpass som avslutades med burpees + kettlebellsvings-pyramid (minns inte vad vi brukar kalla den här, men den där man gör 9 burpees + 1 sving, 8 burpees + 2 svingar, osv). Så skönt! :bump:

Nu äggröra och sallad vilket kommer att följas av de chocolate chip cookies jag precis bakade. Det där med balanserad kost och sådär vet ni... :D

Det var SÅ MYSIGT i boxen igår. Först uppvärmning och så fick man välja mellan två olika wod:ar:
1.
21-18-15-12-9-6-3 reps av thrusters och burpees over bar.

2.
10 varv av
9 thrusters
35 dubbelhopp med hopprep

Valde man nr 2 skulle man göra tyngre thrusters. Jag valde nr 2, mest för jag var sugen på double unders.. :p Hade 25 kg på stången. Jobbigaste woden på länge! Mycket därför att jag hade tre pers på slutet som peppade och pushade mig att köra de sista varven obrutna. Var yr av utmattning på slutet haha, men jäklar vad kul det var ändå :love: :love:
Sen gjorde vi en team-wod två och två med 4 varv av:
500 m rodd
12 marklyft med kroppsvikt
21 boxhopp

När träningen var klar ställde vi upp boxar som provisoriska bord och käkade pizza och bara snackade skit. Riktigt härlig fredagkväll måste jag säga :love:
Grym träningsvärk i låren jag med nu! @Kiwifrukt

Vilken av de första två wod:arna hade ni valt? :D Man gör 70 singelhopp istället för dubbel om man inte kan dem :)

Dagens pass i utmaningen, check. Mina lår var inte mer glada efter det passet än vad de var innan, och vågar inte ens tänka på hur de kommer kännas imorgon. Att gå i trappan efteråt var tortyr, ren tortyr.

Efter stafetten masade jag mig i väg till gymmet.
Cyklade 29.8 km på en timme och sen ytterligare 2.3 km och 5 min på CTn.
Nu blir det soffan resten av helgen.

Det var SÅ MYSIGT i boxen igår. Först uppvärmning och så fick man välja mellan två olika wod:ar:
1.
21-18-15-12-9-6-3 reps av thrusters och burpees over bar.

2.
10 varv av
9 thrusters
35 dubbelhopp med hopprep

Valde man nr 2 skulle man göra tyngre thrusters. Jag valde nr 2, mest för jag var sugen på double unders.. :p Hade 25 kg på stången. Jobbigaste woden på länge! Mycket därför att jag hade tre pers på slutet som peppade och pushade mig att köra de sista varven obrutna. Var yr av utmattning på slutet haha, men jäklar vad kul det var ändå :love: :love:
Sen gjorde vi en team-wod två och två med 4 varv av:
500 m rodd
12 marklyft med kroppsvikt
21 boxhopp

När träningen var klar ställde vi upp boxar som provisoriska bord och käkade pizza och bara snackade skit. Riktigt härlig fredagkväll måste jag säga :love:
Grym träningsvärk i låren jag med nu! @Kiwifrukt

Vilken av de första två wod:arna hade ni valt? :D Man gör 70 singelhopp istället för dubbel om man inte kan dem :)
Låter fantastiskt! Jag hade nog valt nummer 1 faktiskt, mest för att jag blir taggad av att veta att antalet reps blir färre för varje set :p

Precis på väg hem efter en 7 timmar lång stalltur :eek: Vet inte riktigt var tiden tog vägen, men ett grymt dressyrpass och en massa stalljobb i vårsolen blev det i alla fall! Jag är helt slut i hela kroppen men mår väldigt väldigt bra nu :)

Precis på väg hem efter en 7 timmar lång stalltur :eek: Vet inte riktigt var tiden tog vägen, men ett grymt dressyrpass och en massa stalljobb i vårsolen blev det i alla fall! Jag är helt slut i hela kroppen men mår väldigt väldigt bra nu :)

Gud vad mysigt det låter! Även om jag är i stallet varje dag så har jag sån sinnessjuk abstinens just nu, jag har inte ridit en enda gång i februari. Inte en enda gång. Så galet trött på den här vintern så det finns inte, ser med andra ord extremt mycket fram emot ett annat ord du skrev här, nämligen vårsol.

Hur går det med bacillerna @zassoo ?
Jag har varit smällförkyld hela veckan men idag har jag promenerat hela 20 min utan att hosta ihjäl mig samt ätit mat som inte uteslutande bestod av snabba kolhydrater. :up: Heja mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 810
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 179
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022