Träning inför instruktör?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Challan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 291
C

Challan

Hur ofta tränar inför instruktör med egen häst?
Och hur långt brukar ni åka som mest för att att ta lektioner? (Med egen häst då)
Vet inte men jag blev som nyfiken bara :)

Nu ska jag rida hoppträning (lätt nivå) varannan fredag och sedan tränar jag en gång i månaden (feb,mars,april, maj) för en b-tränare i dressyr. Dessa träningar behöver jag inte åka någonstans för utan hoppningen är på ridskolan och b-tränaren kommer till oss. Jag har hästen på ridskola och där rider jag då och då med på ngn lektion. Vi behöver mkt träning då jag har en grön häst...

Just nu är jag utan häst..
Men med min förra tränade jag för tränare en till två ggr i veckan..beroende på tävlingar och så där :)
Och tränaren kom till stallet så jag behövde inte åka någonstans ;)

ska vara ca varannan vecka men de senaste har det typ bliviy ..aldrig....nu ska de bli skärpning på den f¨ronten,åker ingenstans e bortskämd med att ha tränare som kommer hit

Jag tränar dressyr 1gång/vecka. Vid denna årstiden kommer min tränare till stallet och jag tränar i vår paddock :) När det är vinter tar jag mig till ridhuset som är 2 km bort. Tidigare tränade jag även hoppning 1 gång/vecka men min tränare delade inte min uppfattning om ridtravare (som min häst är) och var inte riktigt på det klara om min ambitionsnivå (hopptränade för att det var roligt och för omväxlingen, inte för att komma ut och tävla) så efter 1 år så avslutade vi tyvärr den träningen. :crazy:

Min dressytränare är bara så :banana: :banana: :love:!

Jag åker ingenstans, har inte körkort, bil eller släp *s* men har en bra anläggning *puh*

För tillfället tränar jag varannan vecka, har tidigare tränat upp till 4-5 ggr/veckan för instruktör :)

Jag tränar för instruktör minst 3ggr/mån, får åka 20 min för att komma dit och rider ca 1 timme ihop med 1-3 andra ryttare! Rider hopp och dressyr för den killen!

Har tänkt komma igång och träna lite igen för tejen jag hade hästen hos förrut nu när hon kommer igång med sina lektioner också! :)

När Sunny var igång så åkte jag 1 gång i veckan och tränade för instruktör.
Har en resväg på ca 40 min.

Vet inte riktigt hur långt jag skulle kunna tänka mig att åka för att träna men en gansak bra bit om det är en tränare jag verkligen trivs med.

Kompisarna i stallet tränar för tränare 1-3 ggr i veckan. Både hopp och dressyr.

Tränar dressyr för en B-tränare som kommer var tredje helg ungefär. Hon kommer till vårat stall.. Skulle vilja träna hoppning 1 gång i månaden..

rider för instruktör då och då,, när hon har tid,, hon kommer till stallet men vi har ingen volt så jag rider vid en skolas parkering..

Jag har en unghäst och rider privatlektion 3 gånger i månaden, bara dressyr. När det är bra väder kommer tränaren ut till vår ridbana om det regnar rider jag till hennes ridhus. Jag hoppar lite på egen hand för min pålle tycker det är jättekul som omväxling.

Nu har jag inte varit och tränat sen i januari. Och nu får jag vänta ett tag med att åka iom tjällossningen (tränaren har inget ridhus) som börjar komma igång snart.

Att boka ridhuset här och be tränaren komma blir tokdyrt eftersom ingen annan vill träna för henne här. Det tar strax över en timme att åka hem till henne beroende på väglag.

När underlaget är bra igen ska jag försöka börja åka en gång i månaden.

Åker drygt 15 mil (30 mil tor) en eller ett par ggr per månad för att få rida och inspireras av min duktiga tränare. :bump: :bump:

Jag rider på "hemmaplan" (15 minuters skritt från stallet) och rider lektion en gång i veckan så länge underlaget tillåter. Ibland är det tyvärr inte ridbart i paddocken utan då blir det enbart skogsluffning då jag inte har möjlighet att åka till ridhus.

Det är inte min häst, men är medryttare och har honom två dagar i veckan varav en jag rider lektion för western/horsemanship tränare för att träna på att lyssna å så.

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 747
Senast: cewe
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Emma-pemma
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
515
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka