Träning/tävling med olika hästar i olika grenar.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Mickis88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 854
M

Mickis88

Tog mig en funderare och tänkte höra om det är många av er som tränar och tävlar i olika grenar ? ( då menar jag inte att ni tränar/tävlar just med en häst och i flera grenar ) utan om ni t ex har flera hästar hemma i stallet och att en kanske är inriktad på dressyr och en annan på western. Jag själv tränar och tävlar i dressyr på min ponny men sen tränar jag western på våra övriga hästar.

Sv: Träning/tävling med olika hästar i olika grenar.

Jag har flera hästar, eller en häst (fullblod) och tre ponnyer (shetland).

Fullblodet är inriktat på hoppning, dressyr, jakt, tornerspel, bruksridning (på senare tid) och i framtiden förhoppningsvis fälttävlan.

I dagsläget är bara en av ponnyerna tillräckligt gammal för att tränas och med henne kör jag med vagn (klassisk körning), tömkör och tränar agility. Ska tävlingsdebutera i vår, är tanken.

Sv: Träning/tävling med olika hästar i olika grenar.

Jag har 3 hästar som alla gått fälttävlan men nu går enbart en häst fälttävlan , en häst dressyr och en häst hoppning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 990
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025