Bästa länet för häst?

Bukefalos 30 år!

Allting är ju inte tävling och träning heller tycker jag. För mig är det viktigt att det finns bra ridvägar. Jag bor i Skaraborg och vi har riktigt bra ridvägar på de flesta ställen, eftersom det är blandat med stora öppna fält och ändå en hel del skog. Där jag bor nu mellan Falköping och Skara har vi lätt de finaste ridvägarna och jag kan rida långa rundor i skogen/naturen utan att behöva komma ut på någon trafikerad väg över huvud taget.

Samtidigt har jag nära till Skara djursjukhus, men även till Axvalla där det finns två kliniker, en privat och ATG. Det finns ett gäng med privata veterinärer och det är väldigt sällan någon behöver ringa distriktet.

Och gott om träning och tävling, oavsett disciplin. Grevagården, Axvalla, Falbygdens mfl ordnar stora tävlingar flera gånger varje år i både hoppning, dressyr, alla western-grenar, osv. Men även Skara, Lidköping, Skövde, Mariestad, Tidaholm, Gäsene osv anordnar regelbundet både lokala och regionala tävlingar. Det finns också mycket träningar, oavsett vilken disciplin man håller på med.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka