Träning vid havet!

sita

Trådstartare
Vi var nere vid stranden idag och tempotränade. Vid "vändmärket" rinner det ut en mindre å som meandrar sig på nya sätt varje gång man kommer ner. Idag hoppade vi ur vatten upp på bank, två galoppsprång ner i vatten två språng upp igen:love:

Vi tänkte ta ner några stöd och lite bommar dit någon av dagarna och träna lite mer. Någon som vill hänga på? Samling vid Mälarhusen i så fall. (Nu snackar vi sydkusten, Österlen)

Sita med dotter

Sv: Träning vid havet!

Vi var nere vid stranden idag och tempotränade. Vid "vändmärket" rinner det ut en mindre å som meandrar sig på nya sätt varje gång man kommer ner. Idag hoppade vi ur vatten upp på bank, två galoppsprång ner i vatten två språng upp igen:love:

Vi tänkte ta ner några stöd och lite bommar dit någon av dagarna och träna lite mer. Någon som vill hänga på? Samling vid Mälarhusen i så fall. (Nu snackar vi sydkusten, Österlen)

Sita med dotter

JA om en månad.. :idea:
Hanna är jättesugen. Även om vi har "långt" så kör vi gärna en sväng då och då. Om nu vädret är snällt...

God fortsättning

Wunderbaum!

Lååångt?? Det är ju bara hänn sian gäred ju! ;)

Kanonkul om ni vill hänga på, säg gärna till fler. Stranden är stoooor!

Fika:angel:

Jag hänger gärna på, om mina hästar har lugnat sig, de uppför sig just nu som en nyårs raket.

Rätt upp i luften sen exploderar det:cool:

ååå jag önskar att min tjejja var igång (och inte livrädd för vatten) är ju inte långt ifrån mig ju! Har ju velat testa på fälttävlan i flera år men min lilla dam tycker att det viktigaste på öppna platser är att man kommer till horisonten så fort som möjligt, helst med lite rodeo på vägen haha....

men gud vad mysigt det skulle vara, verkligen avis på er med "normala" hästar haha

Jag har ingen häst, men flyttar ner till Ystad i mitten av januari, så träffas ni efter det så kan jag agera fotograf om folk vågar ställa upp på bild :D

Jag hänger gärna på, om mina hästar har lugnat sig, de uppför sig just nu som en nyårs raket.

Rätt upp i luften sen exploderar det:cool:

Ha ha! Jag vet precis vad du menar, men det positiva är att man landar hyfsat mjukt i sanden eller i värsta fall i vattnet.

ååå jag önskar att min tjejja var igång (och inte livrädd för vatten) är ju inte långt ifrån mig ju! Har ju velat testa på fälttävlan i flera år men min lilla dam tycker att det viktigaste på öppna platser är att man kommer till horisonten så fort som möjligt, helst med lite rodeo på vägen haha....

men gud vad mysigt det skulle vara, verkligen avis på er med "normala" hästar haha

Blir vi några stycken kör vi flock mentalitet och "klämmer" in de ovana i mitten sen kör vi!:D Och som sagt, du landar mjukt! hihi

Jag har ingen häst, men flyttar ner till Ystad i mitten av januari, så träffas ni efter det så kan jag agera fotograf om folk vågar ställa upp på bild :D

Du är mer än välkommen:bow: Räkna med att få bära en eller två bommar oxå:angel:

Jag ska kolla runt och sen kan vi kanske komma fram till ett vettigt datum. Januari är kört för min del så det kan tidigast bli 7-8 feb. Hur har ni det?

Jag är jättebra på att bära bommar :D :p

7-8 februari funkar för mig, åker ev. bort på sportlovet v. 8, så då försvinner både 14-15 och 21-22 för min del. I övrigt kan jag de flesta helger

Ooo men i februari har jag kanske lyckats få min lilla tjejj lite mer under kontroll så då kanske man kunde vara med och testa iaf och som sagt man landar mjukt och med flera andra hästar så lär hon kanske inte springa hela vägen till malmö iaf :D

Jag vågar nog säga att jag är på, om ni andra kan stå ut med en liten studsboll med en mentalitet som den värsta gallopören hihi....
Hur högt brukar ni hoppa när ni är där nere? Min lilla tjejj går väl ca 120-130 på bana men ute har vi nog bara hoppat lite drygt 70-80 cm.. men ni kanske tar det lite lugnt?

Skulle va himla kul att träffa lite annat hästfolk, blir mest att jag rider med mamma här hemma :)

Kul!

Hinderhöjderna blir inte gigantiska, mer teknikträning i och ur vatten plus att man kan utnyttja dynerna för upp och ner hopp. Ett och annat enkelhinder på stranden för den som vill det. (beror på hur mycket hinder material vi orkar asa dit ;) )

Som det ser ut nu blir det antingen 7 eller 8 februari, MEN allt hänger ju på väder och vind. I storm och dimma rider INTE vi i alla fall:D

Alla: Medtages:
FIKA - Obligatoriskt
Hindermaterial som är enkelt att bära, typ "Safety systems" (om man har)
Ombyteskläder (hihi) :angel:

Fler som vill hänga på???

Så får ni inte göra....... jag e inte hemma i februari :(
Ska åka till linköping o plugga denna terminen.

men om ni får till en strandritt o vill göra det igen någon mer gång innan ridförbjudet så hänger jag lätt på!
Kanske man kan göra 1 el 2 årliga buke strandritts träffar :idea:

Ha så kul!

Jag kan ansvara för fikabröd, jag är en sån där baknarkoman haha! Jag bakar alltid en massa gott här hemma och det är alltid roligare att baka till fler än sig själv :D

Jag har tyvärr inget som kan användas som hinder material men som sagt bullar och muffins är jag en jäkel på!
Jag tycker också det skulle vara jättekul att anordna 1-2 ggr om året "Bukerittar" är alltid skojj att träffa nya bukeskåningar!

Jag är också en jäkel på att baka, mina kladdkakor är legendariska :D :p
Har inte heller något hindermaterial att tillgå, men bil (ev med drag) och körkort, och hjälper gärna till om någon behöver hjälp med praktiska grejer, lastning, packa, bära eller vad det kan vara :)

Kanon!

Jag är själv urusel på att baka men äter gärna:d Hindermaterialet kan jag nog fixa ihop.

Viskar... Vi är på väg ner till Mälarhusen nu idag:angel:

Ingen dum ide' med årlig buketräff på stranden. Vi provar helgen 7-8/2 om vädret är med oss. Det hinns nog med flera innan ridförbudet inträder:idea:

Jag vill OCKSÅ vara med:cry:.

Saknar tiden i Ängelholm när vi lastade (hopp)hästarna flera dagar i veckan och tränade dem på stranden.....

Du är välkommen :D. Kanske liiite långt för dig att köra, men vi kan tänka på dig när vi bränner fram längs vattenbrynet hihi

Wiheeee :D

Vet ni vad jag fick veta idag (har alltid noll koll på saker) jag kommer vara "skol ledig" fram till den 10/2 så stranden här kommer vi!

min syster hänger osse på med min nordis så alla vatten rädda hästar kommer inte undan vattnet då han är en klippa som får ner ALLA :love:

Jag har ialf 1 räcke att bistå med :laugh: o min mamma är super på att baka om det behövs mer :p

Måste bara!!!
27956_1227791744.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Kulikul!

Ser inte din bild!:mad: Nyfiken!

Hoppas nu bara vädret håller sig i skinnet. Ska komma 25 cm snö nästa vecka enl SMHI:eek:

men suck då på bilden....funkar aldrig o ändå fått veta att jag gör rätt. (fast jag ser dom:mad:)

ialf länken e här! klikka på den 27november så kommer alla härliga bilder!
http://bortommolnen.bilddagboken.se/p/main.html?

har osse hör de ska komma snö.. har fått lite idag men de regnade bort sen :crazy:. men snön brukar inte ligga kvar på stranden särskilt länge! bara det går att köra dit så!!!!

men suck då på bilden....funkar aldrig o ändå fått veta att jag gör rätt. (fast jag ser dom:mad:)

ialf länken e här! klikka på den 27november så kommer alla härliga bilder!
http://bortommolnen.bilddagboken.se/p/main.html?

Om jag fattat det rätt så syns bara bilden om man själv oxå är inloggad på bilddagboken. (Och det är inte jag :D) (Fast nu ser jag den iallafall i ditt inlägg! Ändrade du på något kanske?)

HÄRLIGA BILDER:love: Vilken del av vår underbara strand är dom från? Kläm gärna in fler av dina bilder, så alla som bor tillräckligt långt borta blir lite avis! hehe

Senast ändrad:

Liknande trådar

O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 218
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka