Träning vid havet!

Sv: Träning vid havet!

På tal om nästa gång, blir det någon sådan, kanske med några fler bukefalister?
Jag är lite småbutter över att jag inte kunde komma sist, speciellt som jag nu knappt ens har sett en häst sen jag flyttade hit till Ystad för 3 veckor sen.....
Var nere o promenerade med hunden på stranden idag, och fyy vad jag önskade jag hade en häst! Och alla dessa snötäckta fält, man vill ju bara ut och galoppera!

Galet fint! :o :o :o :o

Tog ingen annan mer bilder, vill se MEEER! :D

Nope, inga andra bilder tyvärr. Vi hoppas på fotograf nästa gång, när det nu blir.

På tal om nästa gång, blir det någon sådan, kanske med några fler bukefalister?
Jag är lite småbutter över att jag inte kunde komma sist, speciellt som jag nu knappt ens har sett en häst sen jag flyttade hit till Ystad för 3 veckor sen.....
Var nere o promenerade med hunden på stranden idag, och fyy vad jag önskade jag hade en häst! Och alla dessa snötäckta fält, man vill ju bara ut och galoppera!

Men visst blir man sugen:love: Om du inte är alldeles för stor och orutinerad så står här en D-ponny och skrotar. Hon är viktbärande och mycket speciell. Hör av dig:angel:

Hintar du om att det kanske finns en chans att jag kan förverkliga min dröm om att rida på stranden? :eek::D
Jag är van vid knäppa djur, lite lång (175) men rider då och då kompisars större D-ponnys utan problem.

Med all snön som ligger nu känns ju iofs ett strandbesök ganska långt borta, men våren ska tusan komma! Fanns det något datum när det började gälla andra regler vad gäller hästar på stranden?

Man får INTE rida på stranden vid Mälarhusen mellan 1/6 - 31/8. Jag har för mig att det är andra datum som gäller för stranden vid Ystad. Korrekt info finns på komunens hemsida.

Jag tycker att du tar bussen ut hit och testar mitt monster så kan du mycket väl hänga med på stranden och busa. Hon är inte fullt igång men Dottern rider henne så ofta hon hinner. Vill du hjälpa till nån gång då och då är du mer än välkommen.

Vilket otroligt generöst erbjudande!
Jag har ju varit hästlös i några veckor nu, så det kliar lite i fingrarna.
Buss slipper jag nog, jag har körtkort och kan oftast låna mammas eller pappas bil. Funkar allt vore det jättekul att komma ut o hjälpa till lite då och då. :)

Senast ändrad:

Vilket otroligt generöst erbjudande!
Jag har ju varit hästlös i några veckor nu, så det kliar ju lite i fingrarna.
Jag har körtkort och kan oftast låna mammas eller pappas bil, enl. eniro tar det ca 25 min från mig (västra Ystad) till ljunghusen. Pendlar till skolan i Lund i veckorna, så jag börjar bli lite matt på bussar... :p

Varför ska du till Ljunghusen???:angel:

tja... Skåne är vackert att bila genom på våren? :angel: :p

Ändrade mitt inlägg lite, men det hann du nog inte se.

Liknande trådar

O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 218
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka