träningsboll till hästar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Clarissasweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 230
C

Clarissasweet

Funderade på att köpa en typ av pilatesboll till min häst.
Men jag är rädd att den ska vara "för tunn" och gå i sönder i hagen...
Någon som har erfarenhet av träningsbollar till hästar? Vad bör man köpa, och vilket märke osv :)
Tackar

Sv: träningsboll till hästar

Jag har (hade) en pilatesboll i min hage och den har överlevt det mesta. Hästarna har sparkat på den, legat på knä på den och försökt bita i den (det går inte då den är välpumpad och hittills håller luften bra). Men just nu är den inte synlig, den ligger förmodligen i ett dike utanför staketet och är gömd i snön. När hästarna leker med den far den gärna ut under staketet, den är lite för liten och rullar precis under tråden. Även om det blåser kan den rulla ut från hagen.

Ska se om jag hittar den, det ska vara lite töväder närmsta dagarna, den är blå så helt omöjligt ska det väl inte vara att leta rätt på den. Men jag tror bestämt det stod Casall på den precis som Rolf-Görans häst heter.

Senast ändrad:

va ute på blocket imorse och kikade lite på annonser i stockholms län på hästgrejer och snubblade över en pilatesboll som var gjorda just för hästar.
var på rea just nu.. gå in där och kolla in deras hemsida!

själv kommer jag köpa en vanlig pilatesboll

Jag har också vart lite inne på att köpa en sådan till min tvååring men jag är fasen livrädd för att han ska typ bryta benen när han leker med den..

Har sett en del videor på youtube med hästar som leker med sådana och det ser helt livsfaligt ut...
vad tror ni är skaderisken högre än glädjen att ha en boll??
jag är tvärsäker på att han kommer leka med den, men samtidigt vill jag inte att han ska skada sig..

man får väll ta bort bollen om det blir FÖR våldsamt?
sen så är mina hästar rätt pigga i övrigt och jagar varandras framben så de går ner på knä osv. så ska man va nervös för skador så hade jag behövt sära på mina... iof har det vart gränsfall med dem eftersom det alltid är den ridbara som åker på stryk (såklart -.-) men jag har löst det med benskydd ist :)

de (få) filmer jag sett på hästar som lekt med sådana bilder har inte avskräckt mig iaf och jag tycker absolut att det (av det jag sett) är värt det.

jag tänkte sno min mammas pilatesboll som hon ändå inte använder så det är inte direkt någon kostnad för mig heller ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 459
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
261
Senast: Rosett
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S