Träningsscema hjälp tack.

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 017
F

Fjäril

Ja som rubriken säger, jag behöver lite hjälp att lägga upp ett träningsschema.
Jag har en häst som inte är helt i kondition för dressyr. Vi har varit lite lata på sista tiden och bara ridit i skogen.
Så har ni något bra träningsshema före en häst som behöver komma igång.
Eller kanske några bra övningar för att förstärka galoppen?
Hur ser era scheman ut?

:bow:

Sv: Träningsscema hjälp tack.

Jag har gett upp försöken för länge sedan att göra upp ett tränings schema, för det spricker ändå beroende på väder, humör ovh annat man änkdå inte kan göra nåt åt.
jag försöker rida så varierande som det går, blandat dressyr/hoppning/markarbete på ridbanan, men uteritter som klättring/ skritt turer/ tempoväxlingar i olika gångarter och bara ute och låta hästen ha kul ridning.

Sv: Träningsscema hjälp tack.

Håller med shampiz, alla sheman bara spricker!

men jag brukar göra upp på måndagen (när jag skrittar fram :idea: ) hur veckan ska se ut.
De brukar bli ett temporärt shema:
Måndag: Dressyr
Tisdag: Dressyr (tränar samma saker som jag tränade dagen innan, jag tror på intensiv träning)
Onsdag: Uteritt (Kondisions träning + skritt i skogen, kordinationsträning)
Torsdag: Träning
Fredag: Tar det lugnt, joggar/longering/skrittar ut
Lördag: Dressyr
Söndag: Uteritt

Men nu när han bara joggar har jag blviit alldelles för dålig på att rida ut, ofta blir de bara 1 dag i veckan. :eek:
Det beror ofta på att det regnar och att det inte finns dåligt ridsällskap :( (min häst vill inte gå ifrån stallet ensam)

Men vad vill du ha ut av din ridning, vad vill du hinna med varje vecka? Vilka mål har ni ?

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 645
Senast: Mirtai
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
742
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 327
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka