Träningstips.

attempt

Trådstartare
Jag ska vara med i en distansritt (vanlig clear round) om ca ett år.
Nu behöver jag tips på hur jag kan träna till dess. :p
Skriv gärna hur ni lägger upp eran träningsvecka, olika scheman mm och vad ni gör vid ritterna.

Vad ska man tänka på vid tävlingen?

Sv: Träningstips.

Kan tipsa dig att gå in på www.nerikesdistansryttare.org

Kolla på Distansridning och Träna & Tävla där det finns blandade tips och andra skaer som kan vara bra att kolla innnan man tävlar.

Vilken tävling blir debuten på?

Och Lycka till! :)

Tips!

Finns en bra bok som heter Träningslära för rid-och travhästen. (eller något i den stilen)

Där finns också träningsupplägg för olika tävlings-nivåer.

Hoppas det går bra!:banana: :banana:

Kolla på ditt bibliotek om de har "Naturen som Ridhus" av Elisabeth Hjortvid. Där hittar du både förslag på träningsupplägg och hon beskriver utförligt hur en tävling går till.
Att tipsa någon om hur man ska träna är svårt, då alla hästar är olika. Jag tror inte att ett sätt är det rätta, olika hästar behöver olika träning.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Edla
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 592
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka