Träns från Jacson

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 006
P

piggis_83

Jag har kollat runt lite på olika träns i "mellanklass" och har hittat 2 st från Jacson som jag tkr ser fina ut.
Det ena heter Drabant och kostar 459 kr på Hippomarket (bred nosgrimma).
Ja800.jpg

Det andra heter Ceylon och kostar 375 kr på Hippomarket.
Ja801.jpg

Någon som har erfarenhet av dessa träns? Ska användas på en unghäst, vill inte lägga pengar på nåt dyrt märkesträns då, men vill ju så klart ha ett träns som är snyggt och håller!

Eller andra tips? Jag vill ha med aachennosgrimma, smal eller bred.

Sv: Träns från Jacson

Jag har bara "träffat" ett drabantträns. Det var mjukt och fint trots att det var gammalt och inte speciellt välvårdat. Jag tycker att det är ett snyggt träns för ett bra pris!

Har ingen av de modellerna du lagt in bild på men jag har ett Jacsonträns. Modellen på mitt träns tror jag heter Boheme, det var ett träns med aachennosgrimma - brunt med mässingsspännen, men jag har bytt nosgrimman till en remontnosgrimma från Jacson, i samma bruna färg och med mässingsspännen där med.

Gillar tränset, det är mjukt och fint läder, väldigt prisvärt!

Köpte mitt från www.lillhastenistav.se Du kan säkert ringa dom och be om det är någon annan utöver de modeller du vill ha, än de som finns på hemsidan eftersom de regelbundet får hem saker ifrån Jacson. De tog hem remontnosgrimman åt mig, samt en dressyrgjord från Jacson. Leveranstiden blev kanske en vecka längre ? Var väldigt smidigt i alla fall.

Enda nackdelen är väll att de generellt sett är små beträffande aachennosgrimmorna tycker jag. Min häst har visserligen stort huvud så jag kan inte använda på henne (gör ju dock inget, då jag personligen fördrar remont) men jag vet även två hbl med normalstora huvuden som haft ett Jacsonträns (vet ej modell) och nosgrimman sitter nästan lite väl tight på dom båda.. trots att den är utspänd så mycket det går osv.. Men är det en häst med lite mindre huvud (hbl) så borde det ju sitta perfekt!

Du har hittat typ den allra dyraste affären... Jacson tränsen får du en hundralapp billigare andra ställen, har jmf pris på det förr. Lillhästen är billiga.

Nosgrimman är jättestor på min! Har fått göra fler hål till och med! På hans kiefferträns gick den knapt att spänna alls. Så jag tycker Inte nosgrimmorna är små. Däremot är pannbandet lite kort.

Kvaliten är helt okej till det priset, och dom är snygga. Ska du ha det till en hopphäst ska du givetvis ta det med smal nosgrimma!!

Haha. :D Men det kan ju vara så att det är lite så som så med stl, att dom faktisk varierar lite.

Tack för era svar!
jag ska kolla upp o jämföra lite olika internetaffärer, kollade bara på hippomarket för att se vad som finns. smidigt att få det så billigt som möjligt :)
Det lutar nog åt det med smal nosgrimma, men det ser kanske lite "tråkigt" ut om man tar det svarta?
ska ha det till "den nye". färgen vet jag inte än, om den sadeln jag har passar (den är brun) så blir det ju ett brunt träns. Annars köper jag nog en svart sadel o därmed ett svart träns!

Själv har jag varit och klämt på Ceylon vilket jag antagligen ska köpa.
Tycker det ser snyggt och bra ut, känns som bra kvalite. Dessutom gillar jag de smala remmarna.

Har inte Citygross Jacson? Hade det innan iaf, de e rätt billiga=) DU har jue nära dit med=)

ja det har de kanske? tack för tipset!! :)

Ska du ha det på blivande hoppehäst blir nog modellen Ceylon snygg på hästen :) Tycker om lite smalare remmar till hopphästar, om inte hästen har väldigt stort huvud.

det är tänkt att den nye ska bli allround... men tänkte bara köpa ett träns nu i början (unghäst), så blir det ett finare dressyrträns o ett hoppträns senare.
men det med bred nosgrimma är ju rätt "dressyrigt", o jag tkr oxå det är fint med smala remmar!

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 365
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 682
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 703
Senast: Irival
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 693
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår