Träns i MJUKT läder?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 686
C

CeciliaW

Tänkte höra om någon här har lyckats få tag i ett träns med MJUKT, bra läder som inte kostar skjortan? Tacksam för tips på fina träns i mjukt, hållbart läder.

Sv: Träns i MJUKT läder?

Knights Leather! Kostar max 600:- exkl. tyglar.

Annars känns Gold Medals och Claridge Houses (båda säljs på Hööks)träns bra och snygga, fast jag äger inget själv. Snygga är de iaf... ;)

Källquists har Knights Leather, och mååånga ridsportbutiker, inkl. Granngården, handlar av dem. :idea:

Då ska jag kolla upp deras träns nästa gång jag är på Granngården... tack för tipset!

Jag har två st Gold Medal träns från H**ks. Ett pullarträns med smala remmar (bör vara en 3-4 år gammalt nu) och även ett rundsytt... Lädret är riktigt mjukt & fint (det var det redan från början & töjer sig inte heller eller nåt sånt (som det ibland kan göra på mjuka billiga träns.)
Tränsen kostade ca 600kr/st inte så farligt dyrt tycker jag i af... :)

Någon här ovan rekpmmenderade även Clarige House.. Har inte provat deras träns, men stiglädrena var värdelösa... Mjuka & känna på, tänkte att dessa är det nog kvalité på, men icket.. De töjde sig så pass mkt att man t o m kände det när man red lätt... :(

Knights är som sagt väldigt mjuka, men kolla noggrant på dem om du köper ett på Granngården. Har varit med om mååånga gånger som tränsen hängt länge och blivit torra, och därmed gått sönder när man spänt dem. :crazy:

Jag har ett Hubertus, superfint och vilket mjukt läder! :love: Slår mitt gamla Knights med hästlängder, och kostade ändå "bara" 200 kr mer! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: Fibusen
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka